شناسهٔ خبر: 30764496 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بررسی تویوتا RAV۴ مدل ۲۰۱۶

صاحب‌خبر -

اولین تجربه رانندگی با RAV۴

 

تویوتا با افزایش ۵۰% تولید RAV۴ مدل ۲۰۱۶ نسل چهارم خود که در سال ۲۰۱۳ ارائه شد، هم تمایل خود به خودروهای زیست محیطی و هم تمایلش به خودروهای جذاب را نشان داد. برای آن ها که محیط زیست اهمیت دارد، یک مدل RAV۴ هیبریدی جدید نیز وجود دارد؛ برای آن ها که لذت رانندگی  بیشتر مطرح است، خودروی RAV۴ SE را مطرح می شود.

 

در عین این که RAV۴ مدل ۲۰۱۶ همه مشخصه های زیبایش را به روز رسانی کرده، از ظاهر خودرو، خط کاپوت طولانی تر، چراغ جلوهای جدید، صفحه ترمزهای شبیه سازی شده جلو و عقب که وجه تمایزهای خاص خودش را دارد. این وجوه تمایز شامل حالت ستیزه جویانه تر پنجره مشبک کندویی جلو، چراغ های جلوی پروژکتوری LED، چرخ های منحصر به فرد ۱۸ اینچی و صفحه ترمز جلو است که مثل چنگک پایینی یک خرچنگ غول آسا برآمدگی دارد.

 

داخل SE تضاد رنگی در صندلی ها و دسته دنده از جنس چرم مصنوعی دیده میشود؛ در خود صندلی ها هم تکیه گاه های کناری کمی بزرگ و هشت حالت تنظیم صندلی و حافظه وضعیت صندلی برای راننده موجود است. رنگ های موجود برای نمای داخلی، مشکی، مشکی دارچینی ترکیب شده با خطوط مشکی و خطوط خاکستری متالیک هستند.

 

و اما تیپ اسپرت آن ...

 

جنبه های زیبایی این تیپ هم خوب هستند اما تعجب می کنید که عملکرد SE در کدام قسمت ها تقویت شده است ؟ موتور زیر کاپوت آن همان ۲AR-FE تعبیه شده در نسل قدیم RAV۴ است و تمامی مدل های هم رده ی آن، به جز مدل هیبریدی است. جعبه دنده هم اتوماتیک شش دنده ای است اما در مدل SE پدال دنده هم هست تا انتخاب دستی دنده راحت تر شود.

 

بزرگ ترین تغییرات مکانیکی در سیستم تعلیق هستند که به لطف فنرهای قوی تر، میله های ضد خم بزرگتر و قوی تر، کلا بهسازی شده است. یادمان باشد که درباره پورشه ۹۱۱ حرف نمی زنیم بلکه در مقایسه با یک RAV معمولی، تفاوت محسوسی وجود دارد.

تویوتا RAV۴,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

تجربه ای متفاوت

در یک سواری لذت بخش در یک مسیر کوهستانی پر پیچ و خم، تعلیق به روز رسانی شده مشهود است، که کنترل بدنه و چرخش عالی در سرعت های زیاد و دور زدن های نیمه با منحرف شدن کم بدنه را فراهم می کند. ساختار RAV۴ بسیار محکم به نظر می رسد و هیچ صدای ناهنجاری به گوش نمی رسد. ترمز هم مثل اکثر مدل های اخیر تویوتا عالی است و یک پدال محکم و پاسخی خطی دارد.

 

تغییری در موتور دیده نمی شود و چیزی ارتقا نیافته است. وقتی موتور یک RAV۴ AWD مدل ۲۰۱۳ نسل حاضر را بررسی شود، طی ۸.۲ ثانیه سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید. سرعت آن مثل موشک زیاد نیست ولی در موقع حرکت، به پای خیلی از خودروهای دیگر می رسد. دسته دنده های SE هنوز هم همان گونه قوی هستند اما متاسفانه هنوز هم کند عمل می کنند ؛ خواه دستی دنده را عوض کنید یا اینکه در حالت اکو یا اسپرت اتوماتیک باشد .

 

از جهات دیگر، RAV۴ SE مثل مدل های دیگر RAV۴ است. ابزارهای جدید با صفحه نمایش اطلاعات بین سرعت سنج و کیلومتر سنج خوب به نظر می رسد و کاملاً خوانا است. البته وسایل الکترونیکی استاندارد بیشتری هم به کار رفته اند.

 

تویوتا RAV۴,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

فضای صندلی عقب هم مثل همه RAV۴ های دیگر بر روی کاغذ خوب است و ۱.۲۰ مترمربع است ولی وقتی سعی می کنید بنشینید، می فهمید نقطه نشیمن خیلی پایین است و اغلب کشاله پای سرنشینان به تشک آن نمی چسبد. اما فضای صندوق عقب خیلی خوب است و ارتفاع بالا آمده در عقب اندکی کم است که قابل تحسین است .

 

هیچکس یک خودروی کاملا اسپرت در قالب شاسی بلند کوچک نمی سازد - دست کم به جز لوکس سازها  و RAV۴ هم از این قاعده مستثنی نیست. می شود گفت این مدل خیلی شبیه مزدا CX-۵ است که مورد علاقه این کلاس است اما انتخاب برنده از بین این دو به تست و مقایسه دقیقی نیاز دارد. برای خریدارانی که به خانواده تویوتا علاقه دارند و یک شاسی بلند جمع و جور می خواهند که دقت بالایی هم داشته باشد، SE انتخاب خوبی است.

 

قیمت آن اندکی بالاتر از قیمت اصلی اش است زیرا مدل SE بین دو مدل RAV۴ قبلی - XLE و Limited - قرار دارد. این یعنی قیمت پایه محور مدل دارای دو چرخ متحرک ۳۰۱۶۵ دلار و چهار چرخ متحرک آن ۳۱۵۶۵ دلار است. با این قیمت می توانید قابلیت های زیاد به همراه رفاه زیادی داشته باشید.

 

 

 

تویوتا RAV۴,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

 

نظر شما