شناسهٔ خبر: 30764313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس:

قضای حاجت حیوانات خانگی در پارک‌های عمومی/فضولات ناقل بیماری است

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برخی شهروندان حیوانات خود را به پارک آورده و حیوان روی چمن‌ها قضای حاجت می‌کنند. شهروندان روی همین چمن‌ها می‌نشیند، کودکان بازی می‌کنند و این موضوع خطرناک است و این فضولات ناقل بیماری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

سوژه قدغن کردن ورود سگ به پارک های عمومی از مرز 1150 امضا گذشت و شهروندان خواستار رسیدگی به این مشکل در کلان شهر تهران شده اند.

تعدادی از شهروندان در سامانه "فارس من" عنوان کردند«با عنایت به شلوغی شهرهای بزرگ و آلودگی های طول هفته و ... مردم دوست دارند همراه خانواده و آشنایان خود آخر هفته چند ساعتی در پارک محل زندگی خود به تفریح بپردازند ولی متاسفانه برخی با نادیده گرفتن این حق خانواده ها و بی توجه به فرامین دین اسلام که سگ را نجس تلقی می کند و به پیروی از ماهواره ها و به سبک زندگی غربی اقدام به آوردن سگ به پارک ها می کنند و این مساله باعث شده خیلی از مردم از امدن به پارک خوداری کنند لذا از مسئولین شهرداری و مجلس شورای اسلامی می خواهیم که با شدت با این مساله برخورد کنند.»

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس با بیان اینکه متاسفانه برخی مواقع هموطنان ما از خارج از کشور الگوبرداری می‌کنند، گفت: لااقل اگر یک موضوع را الگوبرداری می‌کنید کامل انجام دهید.  اگر حیوانی را به پارک می‌بریم حداقل فضولات آن را جمع‌آوری کنید.

وی  ادامه داد: برخی شهروندان حیوانات خود را به پارک آورده و حیوان روی چمن‌ها قضای حاجت می‌کنند. شهروندان روی همین چمن‌ها می‌نشیند،کودکان بازی می‌کنند و این موضوع خطرناک است و این فضولات ناقل بیماری است.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد:‌نباید به دیگران آسیب بزنیم و در پارک‌های عمومی نباید حیوانات‌ تردد کند. برخی از شهروندان حیوان خود را در داخل خانه نگه می‌دارند و برای قضای حاجت آن را به محل عمومی می‌آورند.

عطای با بیان اینکه ورود حیوانات به پارک ممنوع است، گفت: قهوه قهریه نداریم که از این موضوع جلوگیری کنیم و همه جای شهر هم یکسان نیست؛ از مناطق میانه شهر به بالا مردم  بیشتر حیوان خانگی نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه دستورالعملی برای ممانعت از ورود حیوانات نداریم، گفت: هیچ وقت این کار را انجام ندادیم و شهروندان باید در این زمینه آگاه باشند و نباید به حقوق سایرین تعرض کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: برخی مواقع سگ‌های نگهبان که در مجتمع‌ها و خانه‌های بزرگ هستند را رها می‌کنند و یا سگ‌های ولگرد در شهر تردد می‌کنند. شرکت ساماندهی مشاغل سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری می‌کنند اما تاکید می‌کنم که تاکنون دستورالعملی نداشتیم که به ماموران پارک‌ها بگوییم از ورود حیوانات به پارک جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما