شناسهٔ خبر: 30763902 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

می‌خواهند مرا به حاشیه ببرند؛ اما همه چیز روی تخته معلوم می‌شود

سهراب مرادی و پاسخ تند به یک حاشیه؛ فضول نباشیم!

قهرمان وزنه برداری جهان و المپیک از برخی حاشیه هایی که در ماههای اخیر برایش به وجود آمده، گلایه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سهراب مرادی در چند سال اخیر به ستاره بی چون و چرای وزنه برداری ایران تبدیل شده و مدال های طلا و رکوردهای جهانی را یک به یک مال خود کرده است. بعد از بازگشت باشکوه با قهرمانی در المپیک ۲۰۱۶ در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم طلای جهان بر سینه این وزنه بردار باتجربه درخشید.


سهراب که رکوردهای دسته ۹۴ کیلوگرم را بعد از نزدیک به ۲۰ سال جابجا کرد، با تغییر اوزان در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به میزبانی عشق آباد رکوردهای جدیدی را در دسته ۹۶ کیلوگرم هم ثبت کرد.
با اینکه مرادی بدون حاشیه در سال های اخیر پیش رفته، تغییر وزن کیانوش رستمی و رقیب شدنش با سهراب، حاشیه‌هایی را اخیرا به وجود آورده است. از سویی غیبت سهراب مرادی در کمپ تیم‌های ملی در زمان حضور ماموران ضددوپینگ برای گرفتن نمونه و استوری کنایه آمیز کیانوش رستمی شائبه ایجاد اختلافاتی بین این ۲ وزنه بردار را مطرح کرد.


در حالی که چند روزی است سهراب مرادی در کنار سایر ملی پوشان تمرینات خود را در کمپ تیم های ملی آغاز کرده و قرار است ماه آینده در جام فجر شرکت کند، دقایقی با او همکلام شدیم. در ادامه گفت و گوی خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


نمی‌خواهم برای گزینشی المپیک به دردسر بیفتم


بعد از مدتی استراحت دوباره تمرینات خودم را آغاز کردم. باید ماه آینده در جام فجر شرکت کنم چون قوانین فدراسیون جهانی طوری است که هر وزنه بردار برای داشتن مجوز حضور در المپیک در ۶ مسابقه بین المللی شرکت کند. من مسابقات جهانی ۲۰۱۸ را در کارنامه ام دارم و در جام فجر و مسابقات قهرمانی آسیا هم شرکت می کنم. باید در هر مسابقه ای که شرایطش را دارم، شرکت کنم تا نزدیک به المپیک به دردسر نیفتم.


جام فجر و قهرمانی آسیا را جدی می‌گیرم


از همین ابتدا باید تمرینات را سخت و جدی دنبال کنم. دیگر فرصتی برای استراحت نیست چون یک ماه دیگر جام فجر برگزار می شود و ۴۰ روز بعد از آن هم مسابقات قهرمانی آسیا در چین برگزار خواهد شد. در مسیر سختی قرار می گیرم که انتهای آن به المپیک ۲۰۲۰ ختم می شود. دوست دارم با تمام انرژی و توانی که دارم در هر ۲ مسابقه شرکت کنم و با موفقیت کارم را در سال ۲۰۱۹ آغاز کنم.


نمی دانم چرا سایت فدراسیون جهانی فیلتر شد


امسال هم خدا را شکر مثل سال گذشته جزو برترین وزنه برداران سال قرار گرفتم و در نظرسنجی فدراسیون جهانی قرار گرفتم. با این حال متوجه شدم در روزهای اخیر دسترسی ایرانی ها به این سایت مسدود شده و کار برای من سخت تر است. واقعا دلیلش را نمی دانم؛ اما این شرایط نابرابری را ایجاد می کند چون ایرانی ها خیلی سخت می توانند رای بدهند. این روزها هم بیشتر توجهات به فوتبال و جام ملت های آسیا است و شاید کسی حواسش به وزنه برداری نباشد.


وقتی برای تست دوپینگ آمدند، من مسافرت بودم


من بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان در ترکمنستان مدتی به مسافرت رفتم تا استراحت کنم. در همان دوره بود که ماموران ضددوپینگ به ایران آمده بودند تا تست بگیرند. من ۱۰ ماه مداوم در اردو بودم و نیاز به استراحت داشتم. آنها نتوانسته بودند مرا پیدا کنند؛ اما غیبت من غیرموجه نبود چون با هماهنگی کادرفنی مدتی به استراحت رفته بودیم. به هر حال ما هم باید حداقل یکی، ۲ ماه از سال به خانواده و زندگی خودمان برسیم.

 


برخی می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند


سهراب مرادی که همیشه در تمرینات تیم ملی هست. هر زمانی که بخواهند من برای تست دوپینگ آماده هستم. متاسفانه یکسری از افراد این موضوع را بزرگ کردند و خواستند تشنج ایجاد کنند. این کارها راه به جایی نمی برد. ۴۰ روز دیگر جام فجر برگزار می شود و بعد از آن مسابقات قهرمانی آسیا هست. من در همه رقابت ها حاضر بودم و تست دوپینگ هم داده ام. همانطور که گفتم برخی در این میان برخی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.


من در کار دیگران فضولی نمی کنم


در همین مسابقات جهانی ۲۰۱۸ برخی ها حاضر نبودند. من سوال پرسیدم که این نفرات کجا هستند؟ اصلا به من ربطی ندارد که در این قضایا دخالت کنم. من خودم را وارد این مسائل نمی کنم و نمی خواهم در کار هر کسی فضولی کنم. من هر زمان که لازم بوده، در اردوی تیم ملی بودم و الان هم از روز اول در تمرینات هستم. کاری ندارم که چه کسی به جام فجر می آید و کار خودم را می کنم. نه فضول هستم و نه می خواهم کسی را تخریب کنم. سرم همیشه در کار خودم بوده است.


همه چیز روی تخته مشخص می شود



زود است که بخواهم درباره رقابت های امسال و رکوردهایم صحبت کنم. فعلا باید جلو برویم و ببینیم که چه می شود. وزنه برداری رشته ای رکوردی است و نتیجه اش روی تخته مشخص می شود. حالا هر چقدر هم حرف بزنیم و ادعا کنیم، در نهایت روی تخته همه چیز معلوم خواهد شد. من از حاشیه ها دوری می کنم و نگران چیزی نیستم چون فدراسیون و کادرفنی حواسشان به همه چیز هست.


بهداد به وزنه برداری برنمی گردد


بهداد سلیمی دوست خوب من است و گاهی اوقات با هم تمرین می کنیم. زانویش خیلی اذیتش می کرد و دیگر قصد ندارد به وزنه برداری برگردد. البته کنار گذاشتن ورزش قهرمانی آن هم در این سن سخت است. بهداد به جایی رسیده بود که می دانست دیگر نمی تواند ادامه دهد. برخی را با لگد هم نمی شود بیرون کرد؛ اما بهداد قبل از ۳۰ سالگی خودش برای جوان ها جا باز کرد و کنار رفت.

نظر شما