شناسهٔ خبر: 30763767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ادامه درگیری های پراکنده در شهر بندری یمن

آتش بس الحدیده ،نماینده سازمان ملل را بار دیگر به صنعا کشاند

نماینده وِیژه سازمان ملل در امور یمن برای انجام گفتگوهایی با هدف تقویت آتش بس میان نیروهای انصارلله و ائتلاف دولتی در شهر بندری الحدیده وارد صنعا،پایتخت یمن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»،نماینده وِیژه سازمان ملل در امور یمن ،امروز (دوشنبه دوم بهمن) برای انجام گفتگوهایی با هدف تقویت آتش بس میان نیروهای انصارلله و ائتلاف دولتی در شهر بندری الحدیده وارد صنعا،پایتخت یمن شد.

هوایپمای حامل «مارتین گریفیتس» ساعت 10:30 صبح امروز به وقت محلی در فرودگاه صنعا فرود آمد.

یک منبع سازمان ملل نیز با تایید این خبر گفت که گریفیتس وارد یمن شده است اقداماتی را برای اجرای سریع توافق الحدیده انجام دهد.

نماینده ویژه سازمان ملل ،ماه گذشته میزبان گفتگوهای صلح میان نمایندگان دولت مستعفی یمن و نمایندگان انصارلله در استکهلم سوئد بود.

بازدید امروز گریفیتس دومین سفر او به یمن در ماه جاری محسوب می شود.

ائتلاف دولتی یمن و نیروهای انصارلله در استکهلم برای برقراری آتش بس در الحدیده توافق کردند اما این آتش بس همانطور که پیش بینی می شد شکننده بود و دوام نیاورد.

«استفان دوژاریک» ،سخنگوی سازمان ملل گفت که گریفیتس برای برگزاری یک نشست «رو در رو» میان اعضای کمیته ناظر بر آتش بس در الحدیده که متشکل از نمایندگان هر دو طرف درگیری است،تلاش کرده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن قرار است در روزهای آتی به ریاض سفر کند.

الحدیده در پی آغاز حملات نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان سعودی و متحدانش در ماه ژوئن تبدیل به مرکز اصلی جنگ در یمن شده است.

اگرچه آرامش نسبی پس از توافق استکهلم و با اجرایی شدن توافق آتش بس در روز 18 دسامبر بر الحدیده حاکم شد اما هنوز خبرهایی از نقض آتش بس با درگیری های پراکنده در این شهر و اطراف آن به گوش می رسد.

نظر شما