شناسهٔ خبر: 3076332 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

با حمایت وزارت ارتباطات عملیاتی شد؛ افتتاح آزمایشگاه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران

در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه یادگیری الکترونیکی میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و دانشگاه تهران،‌ آزمایشگاه یادگیری الکترونیکی این دانشگاه با حضور مسوولان وزارت ارتباطات،‌آموزش و پرورش و دانشگاه تهران مورد بهره برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌هدف از اجرای این طرح، تاسیس و راه اندازی آزمایشگاه فناوریهای نو در یادگیری در دانشگاه تهران است به نحوی که بتواند با استفاده از توان علمی و پتانسیل تحقیقاتی دانشگاه تهران که از سابقه طولانی و تنوع رشته ای منحصربفردی برخوردار است ابعاد مختلف پژوهشی مدنظر چنین آزمایشگاهی را پوشش دهد.
در همین راستا،‌ ایجاد بستر مناسب برای انجام تحقیقات مورد نیاز کشور درحوزه یادگیری الکترونیکی که برگرفته از برنامه‌های کارگروه فاوا یا سایر دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا وزارت علوم است، به این آزمایشگاه ارجاع می‌شود.
همچنین،‌ این آزمایشگاه در حوزه فعالیت خود می تواند به نیازهای تحقیقاتی سازمان فناوری اطلاعات در زمینه های مرتبط پاسخ دهد و همانطور که در تفاهم نامه پیش بینی شده است به عنوان اولین ماموریت برجسته تحقیقاتی در کنار سازمان نسبت به راه اندازی شبکه ملی یادگیری بصورت پایلوت اقدام کند.
"ایجاد چارچوبهای مناسب و قابل گسترش به تمام مراکز آموزشی کشور، جهت تأمین نیروی انسانی کارآمد در حوزه یادگیری الکترونیکی با هدف کمک ارتقای یکی از شاخصهای مهم توسعه فناوری اطلاعات" و "ارائه مشاوره در حوزه یادگیری الکترونیکی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تدوین برنامه‌های راهبردی و آینده‌نگاری" از جمله اهداف راه اندازی این آزمایشگاه محسوب می شود.
انتهای پیام

نظر شما