شناسهٔ خبر: 30761359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازآموخته های حادثه دانشگاه آزاد در نشست کمیته مدیریت خطر مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) بررسی شد

صاحب‌خبر -

در این جلسه که با حضور دکتر شباب مدیر درمان دانشگاه، دکتر احمدی دبیر گروه مدیریت حوادث، اورژانس و پیشگیری از بحران دانشگاه، چمانی کارشناس حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه، معاونان و مدیران مجتمع در محل سالن شورای حوزه ریاست این مرکز برگزار شد، نقاط ضعف و قوت مجتمع در خدمت رسانی به بیماران این حادثه تحلیل و بررسی شد.
دکتر علامه معاون درمان مجتمع در این نشست بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر ستاد هدایت و ستاد بحران دانشگاه در انتقال مصدومین به بیمارستان های دانشگاه اشاره داشت و از نیازهای مجتمع در جهت سرویس دهی و پذیرش هرچه بهتر در اینگونه بحران ها سخن گفت.
معصومی معاون پشتیبانی نیز با اشاره به کمبود امکانات زیرساختی و لزوم بازسازی فضای فیزیکی اورژانس و محدودیت ها و موانع اعتباری برای برطرف کردن این نقائص گفت: با وجود کسب نمره قبولی در این حادثه توسط مجتمع، هنوز با ایده آل ها فاصله داریم و علیرغم همه ی کاستی ها باید در این راستا حرکت کنیم.
دکتر گنجعلی خان مدیر درمان مجتمع نیز با ارائه گزارشی اجمالی از لحظه ورود مصدومین، بر لزوم سازماندهی نیروها و مدیریت ورود و خروج و ساماندهی حضور مسئولان عالی رتبه در چنین حوادثی تاکید کرد.
در این نشست، ایمان فلاح دبیر کمیته مدیریت خطر، حوادث و بلایای مجتمع گزارشی از نقاط ضعف و قوت کارکرد مجتمع بر اساس مصاحبه با افراد دخیل در خدمت رسانی ارائه کرد. همچنین دکتر داورانی رئیس اورژانس، آریاملو مدیر پرستاری و دکتر میرفضائلیان از اعضای هیئت علمی گروه طب اورژانس به بیان دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند.
در پایان این نشست دکتر شباب و دکتر احمدی از مسئولان دانشگاه ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته در سطوح مختلف در مدیریت این بحران، از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بعنوان امید اول پاسخگویی به حوادثی در این مقیاس در سطح کشور یاد کردند و بر نقش موثر برگزاری چنین جلساتی برای به اشتراک گذاری تجربیات و مرور دستاوردها تاکید کردند.
گفتنی است در پی سانحه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی که روز چهارم دی‌ماه سال جاری رخ داد، 16 بیمار این حادثه به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) منتقل شدند که علیرغم شرایط وخیم اولیه تعدادی از آنان، همه‌ی این بیماران با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

نظر شما