شناسهٔ خبر: 30761083 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

دیدار سرپرست کتابخانه های عمومی اصفهان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش همکاری ها، با سرپرست دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -
دیدار سرپرست کتابخانه های عمومی اصفهان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان

به گزارش لیزنا، امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش همکاری ها، با شهرام عروف زاد، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان در دیدار با ریاست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی و دانشگاه فرهنگیان از یک خانواده بوده و از هم جدایی ناپذیرند. رسالت آن ها در یک راستا و برای ارتقای فرهنگ جامعه است.

وی عنوان کرد: سه حوزه اصلی برای فعالیت های خود تعریف کرده ایم. در حوزه اول که ایجاد انگیزه است، می کوشیم کتابخانه به محل رفت و آمد تبدیل شده و گرایش به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در مردم ایجاد شود. حوزه دوم، ایجاد دسترسی است؛ بدین معنا که هر جا شرایط و امکانات فراهم باشد کتابخانه ای با امکانات، شرایط مناسب و استاندارد ایجاد کنیم و حوزه دیگر ایجاد مهارت است، باید بدانیم که مطالعه نیاز به مهارت دارد که باید با آموزش مناسب ایجاد شود.

هلاکویی اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه ای می توانیم در ابعاد و زمینه های گوناگون و با کمک دانشگاه فرهنگیان سرانه مطالعه را بالاتر ببریم و از ظرفیت دانشجو معلمان در کتابخانه ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از موارد قابل تفاهم می توان به عضویت رایگان اساتید و دانشجویان در کتابخانه های سراسر استان؛ ارائه بسته آموزشی در خصوص نحوه مطالعه کتاب و همچنین نحوه آموزش کتاب خوانی به کودکان؛ معرفی هزار کتاب پر مخاطب برای نقد به دانشجو معلمان و ایجاد زمینه نقد و خلاصه کردن، قرار دادن کتاب های ایستگاه مطالعه در اختیار دانشجو معلمان و برگزاری نشست های مشترک به ویژه نشست کتابخوان اشاره کرد.

در ادامه عروف زاد اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش، پژوهش و تربیت از ابعاد اساسی دانشگاه فرهنگیان است و کتاب و کتابخانه نقش اساسی را در این جهت ایفا می کند، لازم است جهت ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی و همچنین تجهیز هرچه بهتر کتابخانه های دانشگاه فرهنگیان و استفاده از ظرفیت های موجود، با اداره کل کتابخانه های عمومی استان تفاهم و تعامل ویژه داشته باشیم تا به افزایش سطح و سرانه مطالع کمک کنیم.

نظر شما