شناسهٔ خبر: 30758729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس

بیرو در یک قدمی شکستن رکورد 43 ساله! / 90 دقیقه تا ورود نام علیرضا به تاریخ سازی در جام ملت ها

علیرضا بیرانوند در آستانه شکستن رکوردی تاریخی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران توانست با شکست دو بر صفر عمان به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند. ایران ضمن صعود به دور بعد، به روند گل نخوردن خود در این رقابت ها ادامه داد که این مهم را مدیون درخشش علیرضا بیرانوند است.

دروازه‌بان 25 ساله تیم ملی ایران که در دور گروهی کار دشواری نداشت و در هر سه بازی دروازه تیم ملی را بسته نگه داشته بود، مقابل عمان دست به کار بزرگی زد و پنالتی زودهنگام احمد المبارک را در دقیقه دوم مهار کرد تا تعداد کلین شیت‌هایش در این رقابت‌ها به عدد چهار برسد.

او با این اتفاق در آستانه شکستن رکوردی به قدمت 43 سال، شده است و چه بسا این رکورد را ارتقاء بدهد. بیرانوند برای رسیدن به رکورد تاریخی منصور رشیدی در جام ملت‌های آسیا باید یک بازی دیگر گلی را دریافت نکند و چه بسا با تداوم این رکورد، عدد جدیدی را به ثبت برساند.

منصور رشیدی، دروازه بان تیم ملی ایران در سال 1976 با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در طول رقابت‌ها، کمک زیادی به قهرمانی تیم ملی به هدایت حشمت مهاجرانی کرد و در نهایت ایران بعد از انجام 5 بازی و بدون دریافت گل، قهرمان آسیا شد. بعد از گذشت 43 سال هنوز کسی موفق به شکستن رکورد این دروازه‌بان نشده است.

بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه تیم ملی مقابل چین و انجام بازی در مرحله نیمه نهایی می‌تواند از رشیدی هم عبور کند.

در همین رابطه، منصور رشیدی در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره رکورد تاریخی خود اظهار می کند: قبل از شروع مسابقات به خاطر مشکلاتی که داشتم از تیم ملی خداحافظی کردم اما مصدومیت ناصر حجازی باعث شد مهاجرانی شخصا من را به تیم ملی برگرداند. در نتیجه در هر پنج بازی گلی را نخوردم و تیم ملی به مقام قهرمانی آسیا رسید.

او درباره شکستن این رکورد به دست بیرانوند می‌گوید: خیلی خوشحالم می‌شوم که این رکورد به دست یک ایرانی شکسته شود. شکستن رکورد اتفاق ویژه‌ای است چرا که در این صورت تیم ملی به مراحل بالاتر صعود می‌کند و هم اینکه رکورد مجددا در صدر آسیا مطرح خواهد شد.

دروازه‌بان سابق تیم ملی با اشاره به عملکرد بیرانوند، افزود: بیرانوند دروازه‌بان بسیار خوب و توانمندی است. من آینده بسیار خوبی را برای او متصورم و مطمئنم می‌تواند با حفظ شرایط ایده‌آل و داشتن زندگی حرفه‌ای از بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ ایران شود.

نظر شما