شناسهٔ خبر: 30757285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احتمال سفر وزیر خارجه لبنان به سوریه

یک روزنامه لبنانی از درز اطلاعاتی مبنی بر سفر احتمالی و نزدیک وزیر خارجه این کشور به سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان از جمله شخصیت‌هایی بود که  قبل از چهارمین نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیروت (در 30 دیماه) بر لزوم باگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید بسیاری داشت.

وی پس از برگزاری این اجلاس و در کنفرانس خبری با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد: خواستار بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب هستیم و این مواضعی که از جانب ما گرفته شده، در راستای منفعت لبنان و کشورهای عربی است.

اکنون روزنامه «الاخبار» در گزارشی از سفر احتمالی باسیل به سوریه خبر داده و نوشته، پس از آنکه باسیل قبل از اجلاس اقتصادی بیروت و طی این اجلاس بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید و علاوه بر آن مسأله بازسازی و بازگشت امن  آوارگان را مطرح کرد، اکنون اطلاعاتی از احتمال سفر نزدیک وی به سوریه درز پیدا کرده است.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع نزدیک به هشت مارس آمده است، اگر سفر جبران باسیل علنی باشد از وی در سوریه استقبال می‌شود.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال 2011 و همزمان با آغاز ناآرامی‌های این کشور و فشار قطر، عربستان، امارات، و بحرین، به حالت تعلیق در آمد اما اکنون پس از فروکش کردن بحران پس از هفت سال امارات و بحرین سفارت‌های خود را در دمشق بازگشایی کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

نظر شما