شناسهٔ خبر: 30756831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای ۴ خطه شدن مسیر آورزمان - ملایر تخصیص یافت

R41405/P/S6,75/CT1

رئیس راه و شهر سازی ملایر گفت: با پیگیری‌های نمایندگان ملایر مبلغ ۵۴ میلیارد تومان برای ۴ خطه شدن مسیر ملایر- آورزمان - نهاوند از محل اعتبارات ملی تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

 علیرضا صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر با اشاره به اینکه مسیر ملایر - آورزمان - نهاوند یکی از محورهای حادثه‌خیز و پرخطر شهرستان است، اظهار داشت:  حدود 32 کیلومتر  از این محور در حوزه شهرستان ملایر قرار دارد که برای تکمیل  20 کیلومتر از این مسیر با پیگیری نمایندگان مبلغ 54 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

صارمی با بیان اینکه  عملیات مطالعه ، زیرگذرها و برآورد ریالی هزینه‌های این مسیر صورت ‌گرفته و هم اکنون پروژه در مرحله انعقاد قرار دارد، تصریح کرد: چون مبلغ اعتبار بالای 50 میلیارد تومان است پیمانکار واجد شرایط باید توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌ها انتخاب و قرار داد به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم عملیات اجرایی این مسیر در ابتدای سال 98 آغاز شود گفت: طول کل مسیر ملایر -آورزمان - نهاوند 42 کیلومتر است که از این میزان 32 کیلومتر در حوزه شهرستان ملایر بوده و مبلغ فوق برای تکمیل همین مسیرتخصیص یافته  و 10 کیلومتر باقیمانده در حوزه شهرستان نهاوند دارای پیشرفت قابل قبولی است.

صارمی با تاکید بر اینکه چهار بانده شدن کل مسیر 42 کیلومتری ملایر - آورزمان-  نهاوند مجموعا 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ابراز کرد:  از فاز دوم چهار خطه سامن- بروجرد که هم اکنون 50 درصدپیشرفت فیزیکی دارد  نیز  8  کیلومتر دیگر باقی مانده که برای تکمیل این پروژه  11 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود:  با توجه به اینکه هنوز اعتباری برای شروع عملیات اجرایی ‌ 8 کیلومتر باقیمانده 4 خطه  نمودن سامن- بروجرد تخصیص نیافته، اما  پیمانکار پروژه  هم اکنون مشغول دپوی مصالح زیرسازی است که در صورت بهبود شرایط جوی ادامه عملیات اجرایی با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

رئیس راه و شهرسازی ملایر از دیگر اقدامات این سازمان  به اجرای طرح بازآفرینی در جهت کاهش فاصله طبقاتی و توانمند سازی محلات حاشیه نشین و کمتر برخوردار با سایر محلات شهر خبر داد و افزود: در این راستا با نگاه محله محوری و شبکه سازی و بازآفرینی محلات نیازمندیم  همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان   30 درصد از بودجه سالیانه خود را در راستای توانمند سازی محلات هدف بازآفرینی شهرستان ملایر هزینه نمایند.

صارمی محوطه‌سازی و اجرای پارک اطراف یخدان میرفتاح از آثار تاریخی و ارزشمند شهرستان با اعتبار  یک میلیارد تومان که هم‌ا‌کنون پیشرفت بیش از 75 درصدی دارد و‌ همچنین احداث کانال در منطقه پشت ناسیونال در راستای جمع آوری آبهای روان و سطحی با اعتبار 400 میلیون تومان از محل منابع بازآفرینی پایدار شهری توسط اداره راه و شهرسازی را از جمله طرح‌های توانمند سازی محلات نیازمند شهرستان دانست.

  وی تصریح‌کرد:  کانال پشت منطقه ناسیونال تکمیل شده و  پیشرفت 100 درصدی دارد که ‌جهت تکمیل و سرپوشیده نمودن  آن  مبلغ 200 میلیون تومان دیگر نیاز است که پیگیر انعقاد قرارداد آن از  منابع بازآفرینی پایدار شهری هستیم.

رئیس راه و شهرسازی انجام پروژه پارک گلستان خیابان شهید نصیری(16متری)  با اعتبار  600 میلیون تومان  را از دیگر اقدامات اداره راه و شهرسازی ملایر در راستای اجرای طرح بازآفرینی محلات نیازمند به توانمندسازی دانست و تصریح کرد:  پیگیر اخذ اعتبار برای اجرای  فاز دوم پارک شهید نصیری هستیم.

صارمی با تاکید بر اینکه در راستای انجام مطلوب‌تر طرح بازآفرینی شهری پایدار ضروری‌است تمامی ارگان‌ها و ادارات زمینهایی را که در محدوده محلات بازآفرینی شهری دارند به اداره راه و شهرسازی معرفی کنند ابراز کرد: بخشی از این زمین‌ها در راستای اجرای طرح‌های کالبدی زیر بنایی و رو بنایی و بخشی دیگر  نیز برای ساخت مسکن، بازآفرینی بافتهای فرسوده و احداث مسکن اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس راه و شهرسازی ملایر  با بیان اینکه  کلیه ادارات شهرستان ملزم به پیگری اقدامات فرهنگی، امنیتی، اجتماعی ، اقتصادی و ایجاد اشتغال در محلات هدف توانمندسازی هستند گفت: به عنوان مثال اداره کار، تعاون و امور اجتماعی باید با تشکیل تعاونی زمینه ایجاد اشتغال را با برگزاری دوره‌های آموزش کارآفرینی در این‌ محلات  پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز باید با ایجاد کیوسکهای ‌پلیس و گشت‌های مستمر در ایجاد امنیت منطقه  با اقدامات پیشگیرانه و برگزاری دوره های آموزشی از جرائم و  آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف توانمندسازی جلوگیری نماید ابراز کرد: همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌بایست با برگزاری دورهای آموزشی در زمینه کارهای فرهنگی و هنری در راستای ایجاد خلاقیت ، نوآوری، اشتغال و ایجاد روحیه و خودباوری در این محلات قدم بردارد.

صارمی با اشاره به اینکه کلیه اداراتی که عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری هستند باید در راستای اجرای این طرح اهتمام و ‌جدیت داشته باشند، گفت: اداره  کل راه و شهرسازی با هم افزایی صورت گرفته توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر،  شهردار و  سایر اعضا ستاد بازآفرینی نگاهی محوری در این راستا داشته و خواستار پیگیری  ویژه اعضا در زمینه بازآفرینی پایدار شهری است.

رئیس راه و شهرسازی ملایر افزود:  استاندار ریاست ستاد بازآفرینی استانی و فرماندار نیز  رئیس ستاد شهرستانی  را عهده‌دار بوده‌ و اداره‌کل راه و شهرسازی دبیر ستاد استانی و در شهرستانها نیز شهرداریها دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری  هستند.

وی با بیان اینکه اداره راه و شهر‌سازی به عنوان حامی و هماهنگ کنند سایر دستگاه‌ها در  ستاد بارآفرینی شهری  فعالیت می‌کند‌ گفت: ادارات خدمات رسان برق، آب و ‌گاز، بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد، نیروی انتظامی ، تربیت‌بدنی ، کتابخانه‌ها، کار و‌تعاون ، شهرداری و اداره راه و شهرسازی و اوقاف  ارگانهای  عضو ستاد بازآفرینی شهری شهرستان ملایر هستند.

رئیس راه و شهرسازی ملایر از دیگر اقدامات این اداره در راستای اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری به تعهدات  8 کیلومتری اجرای شبکه  فاضلاب توسط این ارگان در محله سرجو و شمس آباد  اشاره ‌کرد و افزود: اعتبار 1.5 میلیارد تومانی این طرح از محل منابع توانمند سازی و باز آفزینی شهری و از بودجه ملی تامین شده است.

صارمی در  خصوص پروژه‌های مسکن مهر با توجه به اینکه که سهمیه  شهرستان ملایر ساخت 9 هزار و 500 واحد مسکن مهر بوده اظهارداشت: از این تعداد تاکنون تعداد 9 هزار و 60 واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی با تأکید بر اینکه ساخت و تحویل پروژه مسکن مهر در شهرستان ملایر طبق برنامه پیش رفته و  هم‌اکنون از مجموع تعهدات این شهرستان فقط 440 واحد باقی مانده که به دلیل نداشتن متقاضی ساخته نشده  گفت:  عملا  اجرای پروژه مسکن‌مهر در این شهرستان پایان یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر بیان کرد: هم اکنون تقاضاهایی برای تغییر کاربردی این 440 واحد به طرحهای تفریحی و گردشگری، هتل، هایپر مارکت و غیره وجود دارد اما هنوز تعیین تکلیف نهایی صورت نگرفته است .

وی مشکل عمده مساکن ‌مهر شهرستان را نداشتن پایان‌کار و سند عنوان‌کرد و افزود: اخذ پایان کار و سند به متقاضیان و صاحبان مساکن مهر مشکل دار منوط به پیگیری هیأت تسویه تعاونی‌های ساخت این واحدها است که البته در این خصوص اداره راه و شهرسازی به همراه اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان متولی تعاونی‌های مسکن تاکنون اقدامات موثری به جهت رفع مشکل این تعاونی‌ها داشته و پیگیر رفع سایر مشکلات آنها خواهند بود.

انتهای پیام/
 

نظر شما