شناسهٔ خبر: 30756384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تلاش برای اعمال فشار انتخاباتی بر کردهای مخالف اردوغان

R1396/P/S8,1414/CT10

رسانه‌های نزدیک به آکپارتی و برخی رسانه‌های ملی گرا به دنبال آن هستند تا با برجسته کردن روابط حزب دموکراتیک خلق‌ها و پ.ک.ک٬ بر نتایج انتخابات پیش رو تاثیر بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه صباح٬ در چند روز اخیر بسیاری از رسانه‌های نزدیک به حزب حاکم در ترکیه و همچنین روزنامه‌های متعلق به جریانات ملی‌گرای این کشور٬ تلاش کرده‌اند تا اخبار و تحلیل‌هایی را منتشر کنند که روابط بین حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) و پ.ک.ک را برجسته می‌کند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که به عنوان مهمترین نهاد اقماری پ.ک.ک در ترکیه و در مجلس این کشور دارای 60 کرسی است٬ طی سالیان اخیر در مذاکرات صلح نقش مهمی ایفا کرد، اما بعدها با شعله ور شدن مجدد آتش جنگ و درگیری٬ صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر این حزب و بسیاری دیگر از کادرهای عالیرتبه آن روانه زندان شدند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها تصمیم گرفته که در انتخابات پیش رو٬ اداره دست کم یکصد شهرداری در مناطق کردنشین را به دست بیاورد و رسانه‌های نزدیک به آکپارتی با برجسته کردن روابط این حزب با پ.ک.ک به دنبال آن هستند که دستگاه قضا را برای تعطیل کردن این حزب اقناع کنند.

امروز علاوه بر روزنامه صباح٬ ینی شفق و استار٬ چندین رسانه دیگر نیز بر این موضوع انگشت گذاشته‌اند که به تازگی یکی از زنان عضو شاخه نظامی پ.ک.ک که خود را به نیروهای امنیتی ترکیه تسلیم کرده٬ در اعترافات خود اعلام کرده که روند پیوستن او به شاخه نظامی پ.ک.ک در کوهستان‌های شمال عراق٬ تماماً توسط کادرهای حزب دموکراتیک خلق‌ها و شهرداری‌های وابسته به آن صورت گرفته است.

 چندی پیش روزنامه آیدینلک و چند رسانه‌ دیگر نیز بر این موضوع تأکید کردند که لازم است با توجه به روابط روشنی که بین پ.ک.ک و حزب دموکراتیک خلق‌ها وجود دارد٬ این حزب یا تعطیل شود و یا اجازه نداشته باشد که در انتخابات شهرداری‌ها شرکت کند.

دولت برخاسته از حزب آکپارتی در حالی بر این حزب اعمال فشار می‌کند که در شمال سوریه نیز یکی دیگر از نهادهای اقماری پ پ.ک.ک به نام حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه یا پ.ی.د را تحت فشار قرار داده و آن را به عنوان تروریست اعلام کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما