شناسهٔ خبر: 30755313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

برداشت جالب از اظهارات رحیم پور در پاسخ به سخنان اخیر روحانی

حتی اگر گفت قرآن نازل نشده، بگویید «باشه، فقط تو بگو برای کشور چیکار کردی!؟»

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: صحبت های روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور  در جمع مدیران وزارت ارتباطات واکنش های زیادی در فضای رسانه ای و همچنین فضای  مجازی داشت. هرچند انتقادهای رئیس‌جمهور از فضای فیلترینگ، در حالی بیان می‌شود که در اردیبهشت‌ماه ۹۷ بخشنامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور خطاب به وزیر ارتباطات در فضای مجازی منتشر شد که در آن روحانی، خواستار برخورد با فیلترشکن‌ها شده بود. این بخشنامه هیچ‌گاه از سوی دولت تکدیب نشد.

به گزارش جهان نيوز، البته رسانه های حامی دولت نیز اظهارات دیروز روحانی را چندان حدی نگرفته اند. روزنامه آرمان در اینباه نوشته است: به نظر می‌رسد که آقای رئیس‌جمهور صرفا سخنان زیبایی بر زبان جاری می‌کنند که اینگونه سخن گفتن از عهده دیگران هم بر خواهد آمد اما سوال این است که سخنان و دستورات ایشان تا چه اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد که بعید است دایره این اجرا گسترده باشد. لذا به صرف سخن گفتن، کاری انجام نخواهد شد.

محمدرضا شهبازی نیز در مطلبی طنزگونه به این سخنان واکنش نشان داد و نوشت:« رئیس جمهور امروز صبح در واکنش به موج شدید گرانی ها گفت: مردم اگر امروز به راحتی از فضای مجازی استفاده می کنند باید بدانند دولت یازدهم و دوازدهم از آبروی خود مایه گذاشته است.روحانی با اشاره به افزایش قیمت مرغ به 14 هزار تومان افزود: مردم از شما بهتر موسیقی، فیلم و شعر تولید می کنند.وی درباره رسیدن قیمت رسمی پراید به 36 میلیون تومان هم گفت: حجاب در قرآن برای حمایت از زنان است ولی ما کاری کردیم که گویی حجاب چماقی بر سر زنان است.رئیس جمهور درباره قیمت ارز، طلا، سکه، مسکن، گوشت 100 هزار تومانی و... هم تنها با گفتن یک جمله اوج ناراحتی خود را بیان کرد: اگر فیلتر کردید با فیلتر شکن ها چه می کنید؟»

از سوی دیگر، کاربری در فضای مجازی نوشته است :«روحانی:مقابله با خواست مردم شرعی و قانونی نیست .دین بدون انتخاب امکان پذیر نیست .با تحمیل، دین درست نمی شود. در بحث حجاب قرآن اول از مردان شروع می کند.پاسخ رحیم پورازغدی به روحانی:تو این چندسال حتی اگه گفت قرآن نازل نشده، بگید «باشه، فقط تو بگو برای کشور چیکار کردی!؟

همچنین محمد ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای نیز  در کانال تلگرامی خود نوشت:آقای روحانی! اصلاً شما خیلی خوبید. اما دو قطبی درست کردن آمیخته به تحریف صورت مسئله درباره موضوعاتی مانند فیلترینگ و حجاب و کارمند زن و مرد و شادی مردم، نه برای جوانان خوب ما شغل می شود، نه همسر و نه مسکن.چرا در خلأ و خیال حرف می زنید؟ فیلترینگ واقعی یعنی همین که برخی دولتمردان و مشخصاً آقای روحانی، یادشان برود چگونه با مردم تلبیس کردند و گندم نمایی و جو فروشی کردند تا واقعیت های اقتصادی خلاف وعده ها از آب درآمد؛ حالا هم با حاشیه پردازی و سرگرم سازی، عملاً اولویت ها و مشکلات مردم به ویژه جوانان را دفن می کنند و نمی شنوند و ترتیب اثر نمی دهند. این نوع پیشرفته سانسور و خودکامگی اشرافیت سیاسی است.

نظر شما