شناسهٔ خبر: 30754593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران-ایرنا-ظریف:آمریکا حقوق شهروندی سیاه‌پوستان را نقض می‌کند، عراقچی:ایران به هیچ کشوری اجازه ائتلاف سازی علیه منافع خود را نمی دهد،ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا 2 سال آینده و نهاد ضدجنگ انگلیس خواستار تحریم کنفرانس لهستان شدازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-جانشین رئیس جمهوری در شورای اجتماعی کشور در سیزدهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، بر ضرورت هنجارمند و قاعده مندکردن گفتارهای ابراز شده از تریبون های مختلف در هر یک از بخش های جامعه، در راستای همبستگی اجتماعی تاکید کرد.

بیرجند-مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ساخت 400 هزار واحد مسکونی به عنوان اقدام ملی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است که تا 2 سال آینده به انجام برسد.

کیش-پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی با هدف معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری با مشارکت 140 شرکت داخلی و خارجی، دوشنبه شب در کیش گشایش یافت.

مشهد-رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای ایران گفت: آموزش ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی درحال استاندارد سازی و تطبیق با ضوابط علمی و بین المللی است.

تهران-معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت:ایران همواره به دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش به اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن را نخواهد داد.

اخبار خارجی
*********
تهران-گروه تروریستی داعش روز دوشنبه نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را تهدید کرد که عملیات بیشتری علیه این نیروها انجام خواهد داد.

تهران-دیوان عالی ونزوئلا «مجمع ملی» را که تحت کنترل مخالفان بوده و خواستار برکناری 'نیکولاس مادورو' از ریاست جمهوری است، غیرقانونی اعلام کرد.

تهران-«ماچی لانگ» معاون وزیر خارجه لهستان دیدار با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران را «سازنده» توصیف کرد.

رم-در پی فاجعه اخیر حدود 170 مهاجر در دریای مدیترانه و متعاقب آن به خطر افتادن جان حدود یکصد مهاجر دیگر در آب های نزدیک به سواحل لیبی، ایتالیا انگشت اتهام را علیه فرانسه بلند کرد و این کشور را مسئول استعمار آفریقا دانست، پاریس نیز سفیر رم را احضار کرد.

نیویورک-سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حملات رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: این درگیری ها به ضرر ثبات منطقه است و آتش بس طولانی مدت میان دو طرف را به خطر می اندازد.

تهران-تیم فوتبال امارات که میزبانی جام ملت های 2019 آسیا را برعهده دارد دوشنبه شب در چارچوب رقابت های مرحله یک هشتم نهایی این جام قرقیزستان را در وقت اضافه شکست داد و راهی مرحله یک چهارم این مسابقات شد.

تهران-تیم ملی فوتبال استرالیا با درخشش «متیو رایان» دروازه بان خود در ضربات پنالتی برابر ازبکستان برنده شد و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد.

لندن-بزرگترین کارزار ضدجنگ انگلیس با صدور بیانیه ای خواستار تحریم نشست ضد ایرانی ورشو توسط کشورهای جهان و افزایش فشارها برای بازگشت آمریکا به توافق برجام شد.

تهران-وزیر امور خارجه ایران در حساب توئیتری خود نوشت: 50 سال بعد از ترور مارتین لوتر کینگ، آمریکا هنوز حقوق شهروندی زنان و مردان سیاه‌پوست را نقض می‌کند.

تهران-معاون اقتصادی صندوق بین المللی پول خطاب به رهبران و روسای جمهور جهان با اشاره به درگیری ها و خشونت های جاری در فرانسه که ریشه در اقتصاد این کشور دارد، به آنها هشدار داد که از جنبش جلیقه زردها در فرانسه درس عبرت بگیرند.

تهران-«فضل ابوطالب» دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله در دیدار با «معین شریم» جانشین نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور جایگاهی در حل بحران یمن ندارد.

تهران-مقام های رژیم صهیونیستی و اوکراین روز دوشنبه در تل آویو توافقنامه ای برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری امضا کردند.

تهران-سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی رئیس اداره کل هواپیمایی این کشور را از سمتش برکنار کرد.

مسکو-وزیر خارجه روسیه با دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه مصر درخصوص مسائل خاورمیانه با محوریت مساله سوریه تلفنی گفت وگو کرد.

تهران-فرانسه شرکت آمریکایی گوگل را به دلیل رعایت نکردن قوانین اتحادیه اروپا در زمینه احترام به حریم خصوصی، 50 میلیون یورو (57 میلیون دلار) جریمه کرد.

کوالالامپور-زمین لرزه پرقدرت 6 ریشتری اوایل صبح سه شنبه جزیره مرکزی 'سامباوا' واقع در جنوب اندونزی در جنوب شرق آسیا را لرزاند.

تهران-ارتش سوریه و جنگنده های روسی، مواضع گروه های تروریستی در استان های حماه و ادلب را درهم کوبیدند.

کابل-سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد که مذاکرات این گروه با نمایندگان آمریکا پس از برگشت تعهد آنها به خروج از افغانستان دیروز ازسرگرفته شده و امروز سه شنبه نیز ادامه می یابد.

اسلام آباد-منابع خبری افغانستان درحالی از کشته شدن ملا«یعقوب» پسر ارشد محمدعمر رهبر سابق طالبان و عضو شورای کویته در شهر پیشاور پاکستان خبر دادند که رسانه های پاکستان صبح سه شنبه با رد این خبر اعلام کردند که وی در سلامت کامل به سر می برد.
شبک**1392

نظر شما