شناسهٔ خبر: 30753540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دراولین همایش تخصصی پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی لنده بیان شد:

رئیس دادگستری لنده: فضای مجازی مهمترین عامل تضعیف بنیان خانواده است/محمدی: آگاهی و آموزش فضای مجازی یکی از نیازهای مهم جامعه است+تصاویر و فیلم

اولین همایش تخصصی پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد فضای مجازی از سوی دادگستری شهرستان لنده با حضور اقشار مختلف مردم و فعالان این عرصه در این شهرستان برگزارشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، اولین همایش تخصصی پیشگیری از وقوع جرم با رویکرد فضای مجازی با حضور رئیس دادگستری، امام جمعه، بخشدارمرکزی لنده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده، روسا و کارکنان ادارات و نهادها در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده برگزارشد.

 

 

در این همایش و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید  و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، عبدالله سعادتیان رئیس دادگستری شهرستان لنده پس از حضور در پشت تریبون به نقش فضای مجازی در جامعه به خصوص خانواده اشاره کرد وگفت: با توجه به گسترش روز افزون استفاده کنندگان از فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی شاهد افزایش طلاق ها و تضعیف نظام و بنیان خانواده ها در سطح جامعه هستیم.

 

وی افزود: گاهاً مشاهده می شود شوهر در فضای مجازی با برخی از افراد جنس مخالف ارتباطات مختلفی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارد که با نام های مختلف مردانه آنان را ثبت می کند و در ساعات مختلف روز با آنان ارتباط برقرار می کند که همین مسئله باعث شک و از هم پاشیدگی نظام بنیان خانواده و نهایتاً به طلاق منجر می شود و در مسئله خانم ها نیز چنین مواردی مشاهده می شود که متاسفانه این ارتباطات دو سویه است.

 

 

 

رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: روزانه پرونده های زیادی در خصوص خانواده ها و مسئله طلاق داریم که ریشه در همین عدم استفاده از فرهنگ این فضا و سواد رسانه ای است.

وی تاکیدکرد: آن گونه که می بایست از این فضای با توجه به نیازمندی آنان استفاده شود صورت نمی پذیرد و همین عدم آگاهی باعث برخی چالش ها در سطح زندگی زناشویی و گرفتارهای خاص جوانان می شود.

 

سعادتیان اظهارکرد: افزایش آمار طلاق در سطح کشور و شهرستان لنده ناشی از دوستیابی های اینترنتی و بازکردن برخی حریم ها در شبکه های اجتماعی است.

 

رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: کاهش میزان اعتقادات و هجوم گسترده و شبیخون فرهنگی دشمن از مهمترین عوامل گرفتاری خانواده ها است.

 

قاضی سعادتیان اظهارکرد: از بین رفتن حریم دوستی و عاطفه و احساس افراد خانواده نسبت به همدیگر و سایر مباحث دیگر از مهمترین آسیب های شبکه های اجتماعی است که همه خانواده ها را گرفتار کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: باید آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مسائل مربوط به حوزه فضای مجازی باید به درستی در سطح جامعه تبین و آموزش داده شود تا شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی در این حوزه باشیم.

 

 

در ادامه نیز سیدمحمود محمدی با حضور در پشت تریبون و با قدردانی از این حرکت ارزشمند دادگستری شهرستان لنده در جهت آگاهسازی عمومی جامعه و توجه به نقش و اهمیت فضای مجازی به خصوص در حوزه پیشگیری از وقوع جرم گفت: اهمیت مسئله فضای مجازی امروزه به یک مبحث مهم در جامعه تبدیل شده است به طوری که مقام معظم رهبری می فرمایند: به اعتقاد من امروزه ذکر مستحب بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است.

 

وی افزود:  معظم له در دیدار مردم قم فرمودند: جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تو دهنی به دشمنان تبدیل کنند.

 

 

فعال رسانه ای در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هر کشوری برای حضور مردمش در فضای مجازی مجموعه استاندارهایی تحت عنوان قوانین و مقررات cyberspace دارد، و متناسب با آن برنامه ریزی های کلانش را جهت پیشبرد اهدافش انجام میدهد. چه بسیار کشورهایی که برای اجرای کوچکترین مجموعه اقداماتشان در این حوزه قوانین ریز و حساب شده ای دارند.

 

وی تاکیدکرد: پژوهشگران ایرانی می گویند در کشوری همانند ایتالیا برای حضور در شبکه های اجتماعی مبتنی بر عکس قانونی به نام قانون حساسیت تعیین کرده اند که اگر عکسی در این فضا منتشر می شود، باید دارای ماهیت معین باشد لذا بابررسی های صورت گرفته از این قانون که با کمی مقایسه می توان به آسیب های موجود در سطح کشور و استان قیاسا با شبکه های عکس محور پی برد که در کجا هستیم و آنان با این همه آزادی که از آن دم می زنند کجا قرار دارند.

 

محمدی اظهارکرد: سرگردانی و فعالیت افسار گسیخته برخی از کاربران در این فضا به خصوص شبکه های اجتماعی باعث پیدایش برخی پدیده های نوظهور جرائم در حوزه سایبر شده است که جرائم اینستاگرامی یکی از این پدیده ها است.

 

 

وی تاکیدکرد: با مراجعه به کلینیک های اعتیاد درمانی در تهران به خوبی شاهد افزایش و رشد چشمگیر این پدیده نوظهور در سطح استان تهران و سایر شهرستان های بزرگ کشور هستیم که متاسفانه در برخی از روستاهای این وضعیت در حال رشد است.

 

این فعال رسانه و مدرس حوزه فضای مجازی تاکیدکرد: عدم کنترل فرزندان و همراهی خانواده ها با اعضای فرزندان باعث شده است تا برخی چالش ها و آسیب ها در این حوزه بر خانواده ها حاکم شود. که راهکارهایی در این زمینه وجود دارد.

 

محمدی خاطر نشان کرد: ورود پدیده مدلینگ در سطح استان به سرعت در حال گسترش است که این فرهنگ با فرهنگ حاکم بر استان ما خیلی سازگار نیست که برخی از این مباحث ناشی از عدم آگاهی خانواده ها و سواد لازم رسانه در این خانواده ها است.

 

وی در ادامه گفت: آگاهی و آموزش مستقیم فضای مجازی یکی از نیازهای مهم جامعه است که در هیچ کشوری از فضای مجازی به اندازه ایران از شبکه های اجتماعی به این سرعت استفاده نمی شود که خیلی سریع این فضا صورت گرفته است. بطوریکه تولد پدیده ای بنام کانال از زمان ورود تلگرام بوجود آمد.

 

این فعال رسانه ای کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: برابر آمارها درصد بالایی از کاربران شبکه های اجتماعی بین سن 18تا 30سال هستند که این آمار به سرعت در حال پیشرفت است که برابر برخی آمارها نیز درصد بالایی از پهنای باند اینترنت ما در اختیار یکی از شبکه های اجتماعی است که هزینه های زیای سالانه به این شرکت خارجی پرداخت می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروزه اقدامات جالبی در سطح استان صورت می گیرد که در برخی موارد از شبکه های اجتماعی اقدام به پخش زنده و لایو در اینستاگرام می گذارند که همین مسئله باعث شده است برخی چالش های جدید در سطح استان صورت پذیرد.

 

 

محمدی گفت: انتشار بازی های رایانه ای بدون پیوست سنی از سوی شرکت های مهم خارجی باعث شده است تا مرحله به مرحله اعتقادات ما را هدف قرار بگیرند که با چنان ترفندهای پیشرفته ای در ساخت آنان صورت می گیرد که فرد را کم کم در مسیری که می خواهند قرار می دهند.

 

این مدرس فضای مجازی تاکیدکرد:کسب درآمد از طریق فروشگاه های اینترنتی به درستی صورت می پذیرد که این رویکرد در سطح کشور و استان نیز در حال شکل گیری است. و در صورت استفاده موثر از این نگاه می توانیم شاهد رشد اشتغالزایی بالایی در این قبیل موارد باشیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: سه بعدی سازی یکی از مهمترین راهبردهای است که به سرعت در حال توسعه و نهادینه در سطح جهان است که طراحی کابین خلبان براساس این فناوری در حال استفاده است که این روش در بدن انسان در حالت های مختلف برای ارتفاع گیری، برخورد، فرود، سردی و گرمی هوا و سایر مباحث قرار می دهد که این فناوری در حال آزمایش برای فضای مجازی است که به خودی خود یک تهدیدات خاص خود محسوب می شود.

 

این همایش توسط دادگستری شهرستان لنده و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و بهزیستی این شهرستان برگزارشد.

 

ادامه تصاویر را می توانید در زیر مشاهده نمایید:


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

انتهای پیام/

 

نظر شما