شناسهٔ خبر: 30753417 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر سابق شبکه آموزش:

کنکوری‌ها با مخاطبانشان صادق باشند

71574

مدیر سابق شبکه آموزش درباره وضعیت تبلیغات موسسات کنکور در تلویزیون معتقد است: برنامه تبلیغ کنکور و کمک آموزشی‌ها اگر جنبه فریب داشته باشند، مضر هستند. آنچه اهمیت دارد این است که برنامه‌ها با مخاطبانشان صادق باشند و به فهم آموزشی آن‌ها کمک کنند. اگر این مساله اتفاق بیفتد و به آموزش کمک کند مفید است.

صاحب‌خبر -

حسین ساری در گفت‌وگو با ایسنا درباره حجم تبلیغات مؤسسه‌های آموزشی کنکور در تلویزیون بیان کرد: تا جایی که اطلاع دارم، حجم برنامه‌های کنکوری در شبکه‌های تلویزیون نصف شده و به ۵۰ درصد رسیده است؛ از زمانشان کاسته شده اما ممکن است ببینیم یک کارشناس در دو برنامه حضور دارد و این مساله به این دلیل است که برخی از شبکه‌ها قراردادهایی با برخی موسسات دارند که ممکن است کارشناسشان مشابه باشد.  

او ادامه داد: باید واقعیت را بپذیریم که در کشور ما جمعیت زیادی یعنی بیش از یک میلیون نفر به همراه خانواده‌هایشان دغدغه کنکور را دارند؛ بنابراین اگر بخواهیم برنامه‌های کنکور را نادیده بگیریم شاید اصولی نباشد.

ساری درباره محتوای برخی از این برنامه‌ها بیان کرد: مهم این است که نظارت دقیقی از طرف مراجع خاصی وجود داشته باشد که یکی از آن‌ها آموزش و پرورش است که می‌تواند بر محتوای آموزشی این برنامه‌ها و محصولات آن‌ها نظارت کند. اگر مصداق کیفی برای تولید این محصولات ایجاد شود نباید نگران تبلیغ آن در برنامه‌های مختلف باشیم. بسیاری محصلان ما در مرحله کنکور هستند بنابراین شاید حذف و نادیده گرفتن این بخش از مخاطبان و فعالان حوزه کنکور ممکن است امکان ناپذیر بوده و درست نباشد.

مدیر سابق شبکه آموزش بیان کرد: در هر تبلیغ در وهله اول به درآمدزایی توجه می‌شود. تبلیغ محصولی که مشکلی را ایجاد نکند و مورد تایید ناظران باشد، ایرادی ندارد؛ البته کمیت هم مورد نظر است که با تدبیر معاون سیما و کاهش تبلیغات به نصف میزان قبلی، تا حدی کنترل می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما