شناسهٔ خبر: 30753384 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمبود این مولکول خاص شما را چاق می‌کند

استرس، لاغری یا چاقی غیرطبیعی در برخی افراد ممکن است نتیجه نوعی نقص مادرزادی از بدو تولد و دوران جنینی باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند جزئی کوچک در مغز مسئول اضطراب و کاهش وزن افراد دارد؛ این مولکول نقش اصلی در بروز اضطراب و کاهش وزن دارد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند احتمال دارد اضطراب و چربی‌سوزی ارتباطی مستقیم با توابع بدن داشته باشد؛ به‌طور مثال نوعی مولکول درمغز سبب برخی خصوصیات خلقی و جسمی خواهد شد.

 بنا بر این اطلاعات کارشناسان در نظر دارند راهکار‌هایی جدید برای توسعه دارو‌ها و مبارزه با چاقی یا اختلال‌های طیف اضطراب پیدا کنند.

تحقیق درباره اثرگذاری کمبود مولکول خاص در مغز و بروز مشکلاتی مانند چاقی یا استرس به وسیله محققان موسسه اسکریپس انجام شده است.

محققین نقش مولکول مغزی را در بروز این مشکل روی موش‌های آزمایشگاهی بررسی کرده‌اند که نتایج آن قابل تعمیم به انسان است.

نتیجه‌های مطالعه همچنین نشان می‌دهد استرس در انسان می‌تواند منجر به لاغری و کاهش وزن در انسان شود حتی اگر رژیم خوراکی مطلوب و دارای درصد کافی یا حتی زیاد از چربی داشته باشد.

کارشناسان اعلام کرده‌اند بین اضطراب و کاهش وزن رابطه‌ای مستقیم وجود دارد،‌از این رو در نظر دارند با تحقیق روی مولکولی به نام فاکتور نوروتروفیک مغزی یا BDNF به رفع مشکلات بیولوژیک افراد بپردازند.

وجود مولکول BDNF برای رشد و عملکرد سلول‌های مغزی بسیار ضروری است. پژوهشی همسو نشان داده است این مولکول در درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر، تقویت حافظه و اسکیزوفرنی اثرگذار است.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

مولکولی که باعث استرس و چاقی می‌شود

نظر شما