شناسهٔ خبر: 30753136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    کشف کالای قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف کالای قاچاق در این استان خبر داد.سرهنگ محمدرضا حناساب، گفت: ماموران پلیس آگاهی یزد در یک عملیات ایست و بازرسی 70هزار قلم کالای قاچاق شامل؛ انواع پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و پارچه را که فاقد مدارک بود کشف کردند.وی افزود: این مقدار کالای قاچاق هنگام کنترل محورهای مواصلاتی دو دستگاه تریلی که از جنوب کشور به تهران در حال حرکت بود بدست آمد. وی ارزش این محموله را یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: در این زمینه دو متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.
قاچاق قیر
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از کشف قیر قاچاق در این شهرستان خبر داد.سرگرد علی میر گفت: ماموران ایست و بازرسی میل نادر هنگام کنترل خودروهای عبوری به دستگاه تریلی مشکوک شدند که در بازرسی از آنها 56 هزار کیلوگرم قیر قاچاق کشف کردند.وی اضافه کرد: هر سه خودرو توقیف و افراد متخلف نیز بازداشت شدند.
انهدام شرکت هرمی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی رضوانشهر از انهدام یک شرکت‌ هرمی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ  رضا کوهستانی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت و عضوگیری یک شرکت هرمی  در شهرستان رضوانشهر، بررسی موضوع در دستور کارپلیس  قرار گرفت.وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این مکان چهار  سرشاخه اصلی و هشت زیرشاخه را دستگیر کردند گفت: با بررسی انجام شده مشخص شده تاکنون بالغ بر یک میلیارد ریال از شهروندان در این شرکت هرمی کلاهبرداری شده است.سرهنگ کوهستانی با اعلام اینکه وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا، مهم‌ترین شگرد شرکت‌های هرمی است خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
خانواده قاچاقچی
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری سوداگران مرگ در پوشش خانواده در اهواز خبر داد.سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محورهای مواصلاتی در ورودی اهواز سه سوداگر مرگ که در پوشش خانواده با دو دستگاه خودروی سمند و پژو تردد می‌کردند را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را متوقف کردند.فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در بازرسی از دو خودروی توقیف شده مقدار 250 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
قاتل در دام
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری قاتلی که جوانی 24 ساله را در شهر زاهدان به قتل رسانده بود خبر داد.سرتیپ احمد طاهری افزود: در بررسی این پرونده قضائی مشخص شد قاتل در پی اختلافات شخصی، مقتول را با یک قبضه سلاح ساچمه‌ای به قتل رسانده و از محل جنایت گریخته است.وی گفت: متهم که به منظور فرار از چنگال قانون به شهرهای مختلف از جمله یزد و شیراز گریخته بود و دائم مخفیگاه خود را تغییر می داد سرانجام، در شهرستان «فهرج» استان کرمان شناسایی و هنگامی که قصد عزیمت به زاهدان را داشت در یک عملیات غافلگیرانه در ایست و بازرسی «نصرت‌آباد» دستگیر شد.
قاچاق چوب
بابل- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بابل از کشف چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.سرهنگ سید محسن جعفری افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به  یک دستگاه خودروی نیسان در حال حمل چوب مشکوک شدند که پس از فرمان توقف و بازرسی مشخص شد که چوب‌های جنگلی و قاچاق است.وی اضافه کرد: در این رابطه دو تن چوب قاچاق کشف و خودرو مورد استفاده توقیف و یک نفر نیز بازداشت شد.
جریمه گرانفروش
ساری- خبرنگار کیهان: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: برای یک عرضه کننده متخلف مرغ در شهرستان بابل پرونده ۵۲۵ میلیون ریالی تشکیل شد. حسین اصغرزاده افزود: این واحد که عامل توزیع مرغ ستاد تنظیم بازار بود مبادرت به گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه مرغ می‌کرد.
آتش در جنگل
رشت-  مهر: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان از آتش‌ سوزی در جنگل‌های این استان خبر داد.سرهنگ رامین همتی گفت: این آتش‌سوزی‌ها ۲۴۰ میلیون ریال به جنگل‌های استان خسارت زده است.وی اظهارکرد: بر اثر وزش بادگرم در روزهای گذشته بخش‌هایی از جنگل‌های گیلان آتش گرفت.سرهنگ همتی با بیان اینکه این آتش‌سوزی در ۳۴ هکتار از مناطق جنگلی در شهرهای رشت، آستارا، لاهیجان، املش، فومن، سیاهکل و رودبار روی داد، افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌ها سطحی بوده اما در سراوان رشت ۶۵ اصله درخت کاج در آتش سوخت.
کشف گازوئیل
کرمان- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی انار، گفت: قاچاقچیان گازوئیل قاچاق در انار ناکام ماندند.سرهنگ رضا خلیلی‌نژاد افزود: در  اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی شهرستان ، هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای شهرستان به دو دستگاه کشنده تانکر سوخت مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودروها 60 هزار لیتر گازوئیل فاقد مجوز گمرکی و بامدارک جعلی کشف شد و علاوه بر توقیف دو تریلر، دو متهم دستگیر شدند.
توقیف کامیون حامل قاچاق
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: سه کامیون حاوی درختچه گز و گردو که فاقد مجوز قانونی بودند توقیف شدند.حمیدرضا عبدوس افزود: در بررسی‌ها مشخص شد این درختچه‌ها از استان فارس و یزد بارگیری شده و به این استان ارسال شده بود.وی اضافه کرد: کامیون توقیف و راننده آن به دلیل حمل محموله قاچاق به مقامات قضایی معرفی شد.
تصادف خونبار
قم- مهر: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی قم از کشته شدن دو نفر در حوادث رانندگی استان قم خبر داد.
سرهنگ مختار پناهی،  گفت‌: در محور کمربندی ۷۲ تن به شهر قائم کیلومتر هشت برخورد یک دستگاه وانت نیسان با موتورسیکلت هوندا یک فوتی برجای گذاشت.وی گفت: برخورد وانت نیسان با موتورسیکلت به دلیل بی‌احتیاطی از سوی راننده وانت و عدم رعایت فاصله مناسب نسبت به موتورسیکلت بوده است.وی افزود: در حادثه‌ای دیگر در  آزاد راه قم - کاشان، کیلومتر ۲۰ برخورد سواری پژو ۲۰۶ و کامیون کشنده هوو یک کشته برجای گذاشت. سرهنگ پناهی ادامه داد: این حادثه به علت عدم توجه کافی به جلو از سوی راننده سواری ۲۰۶ منجر شد که راننده سواری ۲۰۶ که فردی حدودا ۳۰ ساله بود فوت کرد.
سارقان گوسفند
قزوین- خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین از دستگیری باند پنج نفره سارقان احشام در شهرستان تاکستان خبر داد.
سرهنگ  مهدی حاجیان گفت: کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان، جهت شناسايي سارقان و مخفيگاه آنان تحقيقات خود را آغاز که در تحقيقات فنی و ميداني انجام شده؛ پنج نفرسارق شناسايي و پس از کسب نیابت قضایی، سارقان در استان «آذربایجان غربی» به صورت غافلگيرانه دستگير شدند.
اين مقام انتظامي اضافه کرد: متهمان در بازجویی فنی پلیسی به سرقت 95 رأس گوسفند اعتراف کردند و احشام سرقتی تحویل مالباختگان شد.

نظر شما