شناسهٔ خبر: 30753064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

گام‌های محکم برای ارتقای فرهنگ ترافیک 
در استان اصفهان

گروه شهرستانها: مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به موفقیت برنامه‌های فرهنگی برای ارتقا فرهنگ ایمنی مردم گفت: باید برای توسعه و ارتقا فرهنگ ایمنی مردم در سطح استان اصفهان تلاش کرد. مهدی خضری با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان همواره برای کاهش آلایندگی‌های جوی در تلاش بوده است، افزود: در دیدار با شهردار اصفهان و معاونت حمل ونقل وترافیک شهرداری پیشنهادهایی همچون انتقال پایانه‌های مسافربری به عنوان مراکز آلاینده را مطرح و قول‌های مساعدی را اخذ کرده‌ایم. وی با بیان اینکه انتقال پایانه بار امیرکبیر به خارج از محدوده شهری نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: روزانه حدود سه هزار خودرو سنگین در این محور تردد می‌کنند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خواستار مشارکت سایر دستگاه‌ها به ویژه کارخانجات آلاینده در بحث فرهنگ سازی شد و افزود: آحاد جامعه باید در رابطه با مباحث مرتبط با آلودگی هوا و رعایت مسائل ایمنی حساس باشند. خضری با اشاره به آمار قابل توجه حمل ونقل مسافر و بار در استان اصفهان تصریح کرد: سالانه 14 میلیون مسافر و 48 میلیون تن کالا از اصفهان به سایر نقاط کشور جابه جا می‌شود. وی بر بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی و ترافیک تاکید کرد و گفت: داشتن هوای پاک، رانندگان آگاه و راه‌های ایمن از اهداف سازمانی ما محسوب شده و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهیم کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان، تفاهم نامه همکاری و مشارکت معاونت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیرامون توسعه فرهنگ و آموزش ترافیک امضا شد.

1119 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تاسیسات فاضلاب استان اصفهان

گروه شهرستانها: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از سال 92 تا کنون 19 پروژه در بخش فاضلاب با سرمایه‌گذاری 1119 میلیارد تومانی بخش خصوصی در سطح استان اصفهان عملیاتی شد. هاشم  امینی با اشاره به اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرهای مبارکه و لنجان که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت  عنوان کرد: سرعت اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرهای مبارکه، کرکوند، زیباشهر، دیزیچه، زرین شهر، چمگردان، زاینده رود، سده و لنجان  و ورنامخواست با مشارکت  بخش خصوصی 14 برابر میانگین 25 سال گذشته بوده است. وی افزود: از سال 68 تا 92 حدود 165 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر‌های  مبارکه، کرکوند، زیباشهر، دیزیچه،  زرین شهر،  چمگردان، زاینده رود، سده و لنجان  و ورنامخواست اجرا شد از سال 92 تا کنون بیش از 570 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها اجراء شده است. مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه  هم اکنون اجرای تاسیسات فاضلاب  در شهرهای مبارکه، کرکوند، زیباشهر، دیزیچه، زرین شهر، چمگردان، زاینده رود، سده و لنجان  و ورنامخواست به پیشرفت فیزیکی 89 درصدی رسیده است اعلام کرد: مطابق  با انعقاد قرارداد بیع متقابل میان شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان و شرکت فولاد مبارکه در راستای اجرای شبکه فاضلاب در مقابل تخصیص پساب  مقرر گردید 640 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها اجرا شود که تاکنون 570 کیلومتر از این رقم عملیاتی شده است. امینی عنوان کرد: استفاده از توان بخش خصوصی  در اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرستانهای مبارکه و لنجان منجر شد به طور میانگین در هر سال بیش از 98 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرها اجراء شود در حالیکه قبل از انعقاد این قرار داد  میانگین اجراءشبکه فاضلاب  در این شهرها حدود 7 کیلومتر بوده است. وی به احداث ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال فاضلاب و پساب در شهرستان مبارکه پرداخت و خاطرنشان ساخت: هم اکنون 9 ایستگاه پمپاژ فاضلاب و 2 ایستگاه پمپاژ پساب در شهرستان مبارکه به منظور انتقال  260 لیتر در ثانیه پساب به شرکت فولادمبارکه در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: 2 ایستگاه پمپاژ محله وینیچه و ایستگاه پمپاژ محله‌های حسن آباد و نکوآباد در شهرهای زیباشهر و دیزیچه  برای انتقال پساب به شرکت فولاد مبارکه در حال احداث است. 

مدیر امور برق غرب اصفهان:
5 برابر میزان مصرف جهانی برق مصرف می‌کنیم

 گروه شهرستانها: مدیر امور برق غرب اصفهان گفت: در کشور ما حدود پنج برابر میزان مصرف جهانی برق مصرف می‌شود. محمد رضا آریان پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از سال ۱۳۹۴ اهدافی را تهیه کرد که از ابتدای سال ۹۵ ابلاغ شد، گفت: ارائه خدمات تا افق ۱۴۰۵ به صورت تمام الکترونیک، مدیریت ایمنی، کاهش تلفات تا ۵ درصد، کاهش خاموشی‌ها به ۳۰ دقیقه به ازای هر مشترک در سال، اجرای پروژه‌ها، مدیریت رشد بار به میزان ۵۰ درصد، وصول مطالبات به صورت صد درصد اهداف این شرکت است. وی افزود: در ابتدای سال ۹۷ به چند مشکل برخوردیم از جمله آن مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها که پروژه‌های ما را تحت اثر قرار داد، همچنین ۵۰ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های آبی را از دست دادیم و به واسطه کاهش نزولات آسمانی افزایش بی رویه مصرف به خاطر نصب کولرهای گازی و پمپ‌ها شاهد بودیم. مدیر امور برق غرب اصفهان اضافه کرد: به‌رغم مشکلات اقتصادی در توسعه شبکه‌ها رشد داشتیم و بالغ بر ۷ میلیارد تومان از اعتباراتی که به ما تخصیص داده شد اجرایی شد. مدیر امور برق غرب اصفهان با اشاره به اینکه در کشور ما حدود پنج برابر میزان مصرف جهانی برق مصرف می‌شود، گفت: ایران به لحاظ تولید برق رتبه چهارم در منطقه و چهاردهم در جهان دارد و حداکثر توان تولیدی نیروگاه‌های ایران ۵۸ هزار مگاوات است. وی گفت: سامانه‌های خورشیدی به تازگی به واسطه مزایایی که نظیر حذف هرینه‌های جاری برق، صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی هشت سامانه خورشیدی احداث شده ۴ سامانه انرژی را تولید و به شبکه توزیع می‌کنند و ۴ سامانه که متعلق به شهرداری است بخشی از برق مصرفی ساختمان را نیز تامین می‌کنند. آریان پور با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۳.۴ درصد رشد مشترک داشته‌ایم که در مصارف خانگی چهار درصد رشد مصرف داشته‌ایم، گفت: در مصارف عمومی به دلیل تفاهم نامه‌هایی که با ادارات امضا شد منفی دو درصد رشد میزان مصرف بوده است. 

ایجاد 10 هزار شغل اجتماع‌محور توسط بنیاد برکت در سال 1397

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در آیین‌های افتتاح و بهره‌برداری از دو طرح اجتماع‌محور و بنگاه‌محور برکت در مناطق کم‌تر‌برخوردار استان تهران گفت: ۱۴۰ پروژه در طرح آسمان (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی اشتغال نیروی انسانی) با ظرفیت اشتغال ۱۴۰۰ نفر برای اجرا در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پیش‌بینی شده است. مهندس سعید جعفری در توضیح اجرای طرح آسمان تصریح کرد: در این طرح گروه‌های اجتماعی باید شکل بگیرند و فقط مسئله‌ اشتغال مطرح نیست، بلکه توانمندسازی‌های اجتماعی هم مدنظر است. وی با اشاره به ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی در جوامع محلی در طرح آسمان بنیاد برکت بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم که تا پایان شهریور ماه ۹۸ این ۱۴۰۰ ظرفیت شغلی در کشور ایجاد و به بهره‌برداری برسد. مدیرعامل بنیاد برکت، طرح آیین‌نامه‌ فقرزدایی و توان‌افزایی برکت را در ادامه و مکمل طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ذکر کرد و افزود: در واقع زمانی که یک طرح کامل شد، به شکل تعاونی سامان‌دهی شده و به بقا ادامه می‌دهد.مهندس جعفری هم‌چنین از ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در قالب طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سال آینده هم با رویکرد اجتماع‌محور حداقل ۱۵ هزار طرح اشتغال‌زایی ایجاد خواهیم کرد.
 

نظر شما