شناسهٔ خبر: 30752945 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

عربستان اولین حذف شده بزرگ،استرالیا با پنالتی صعود کرد

صاحب‌خبر -


در ادامه مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها، ژاپن و عربستان از ساعت 14:30 دیروز در شارجه  برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر ژاپن به پایان رسید. عربستان بازی را بهتر شروع کرد و در ۱۵ دقیقه ابتدایی کاملاً بر بازی مسلط بود اما در دقیقه ۲۰ ژاپن توانست روی یک کرنر و ضربه سر تاکهیرو تومیاسو دروازه عربستان را باز کند و در نهایت پیروز به رختکن برود. با شروع نیمه دوم عربستانی‌ها باز هم توپ و میدان را در اختیار گرفتند و ژاپن نیز به دنبال ضدحمله بود اما در ادامه با وجود حمله عربستان و یکی دو موقعیت خوب ژاپن، نتیجه تغییری نکرد تا این دیدار با برتری یک بر صفر ژاپن خاتمه یابد و عربستان، ناکام بزرگ و زودهنگام جام لقب بگیرد. با وجود پیروزی ژاپن و صعود این تیم به مرحله بعد، آمار بازی نشان می‌داد که عربستان عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سامورایی‌ها از خود نشان داده است. ژاپن در این بازی تنها 23.8 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت در حالی که این آمار برای عربستان بازنده 76.2 درصد ثبت شد. ژاپنی‌ها با این پیروزی در مرحله بعدی به مصاف ویتنام می‌روند. 
ژاپنی‌ها در شرایطی راهی مرحله بعد شدند که دو بار با غلبه برعربستان به مرحله بعد رسیدند و نکته جالب اینکه هردو بارهم قهرمان شده‌اند. در سال 1992 ژاپن، عربستان را یک بر صفر شکست داد و در نهایت قهرمان شد. در سال 2000  بازهم سامورایی‌ها با یک گل عربستان را مغلوب کردند و در نهایت قهرمانی را کسب کردند. این بار هم ژاپنی‌ها عربستان را آن هم با نتیجه یک بر صفر شکست دادند و باید دید آیا تاریخ برای سامورایی‌ها تکرار می‌شود و آنها قهرمان می‌شوند یا اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد.گفتنی است خوان آنتونیو پیتزی سرمربی آرژانتینی عربستان بعد از حذف تیمش از جام ملت‌ها گفت: «متأسفم که از جام کنار رفتیم ولی از عملکرد بازیکنانم راضی‌ام. قرارداد من با فدراسیون عربستان همین امروز به پایان می‌رسد و ما هیچ صحبتی درباره ادامه فعالیت در تیم نداشته‌ایم. بیش از این نمی‌توانم درباره این موضوع صحبت کنم.»
استرالیا با شکست ازبکستان صعود کرد
 در دیگر بازی این مرحله، تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان از ساعت 17:30 در ورزشگاه خلیفه بن زاید شهر العین به مصاف هم رفتند که این دیدار پس از تساوی بدون گل در وقت‌‌های قانونی و اضافی، با برتری 4 بر 2 استرالیا در ضربات پنالتی به پایان رسید. عبدالرحمان الجاسم از کشور قطر قضاوت این دیدار را برعهده داشت و عزیز بهیچ، توماس روگیک و رایان گرانت از استرالیا و ایسلوم توختاخوجائف و داورون خاشیموف از ازبکستان را با کارت زرد جریمه کرد. 
آقای گل جام مقابل رفقای بشار رسن
مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز با برگزاری 2 دیدار به پایان می‌رسد. در دیدار ساعت 16:30 کره جنوبی و بحرین در ورزشگاه آل راشد دوبی برابر هم قرار می‌گیرند. چشم بادامی‌ها در شرایطی با پائولو بنتو پرتغالی به این مرحله صعود کردند که در 3 بازی خود در گروه C برابر فیلیپین، قرقیزستان و چین به پیروزی رسیدند و با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین بالا آمدند. 
کره ای‌ها که آخرین بار در سال 1960 در دومین دوره جام ملت‌ها و در خاک خودشان به قهرمانی رسیدند، حالا امیدوارند پس از 59 سال، بار دیگر قهرمانی آسیا را تجربه کنند. بحرینی‌ها هم در شرایطی پا به این مرحله گذاشتند که با امارات میزبان در بازی افتتاحیه مساوی کردند، به تایلند باختند و برابر هند به پیروزی رسیدند تا در گروه خود سوم شوند و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم صعود کنند. هدایت این تیم را میروسلاو سوکوپ مربی اهل جمهوری چک برعهده دارد و این همسایه جنوبی ایران، امیدوار است پس از چهارمی در جام ملت‌های 2004 که بهترین عنوان این تیم در جام ملت‌هاست، باز هم بتواند به نتایج خوبی دست یابد. در دیدار ساعت 19:30 هم قطر و عراق در ورزشگاه آل نهیان ابوظبی با هم دیدار می‌کنند. قطر یکی از تیم‌های آماده این دوره از مسابقات است که با مربیگری فیلیکس سانچز اسپانیایی در گروه E لبنان، کره شمالی و عربستان را برد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد. عراق هم که هم گروه ایران بود پس از برتری برابر ویتنام و یمن و تساوی با تیم کشورمان، به خاطر تفاضل گل کمتر در گروه D دوم شد. 
در این بازی تقابل معز علی مهاجمی که با 7 گل زده آقای گل جام است با بازیکنانی چون بشار رسن و طارق همام دیدنی خواهد بود و باید دید قطری‌ها در این بازی پیروز می‌شوند یا شاگردان سرکو کاتانچ که در آرزوی دومین قهرمانی خود به سر می‌برند.

نظر شما