شناسهٔ خبر: 30752894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنبش انصارالله:

عبدربه منصور هادی نقشی در حل سیاسی بحران یمن ندارد

تهران – ایرنا - «فضل ابوطالب» دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله در دیدار با «معین شریم» جانشین نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور جایگاهی در حل بحران یمن ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری المیادین، ابوطالب در دیدار با معین شریم جانشین نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: عبدربه منصور هادی و علی محسن الاحمر معاون وی جایگاهی در حل سیاسی بحران یمن ندارند.
وی افزود: بی پاسخ گذاشتن طرف سعودی و اماراتی درخصوص توافق اسرا و اعلام سرنوشت آن ها باعث سنگ اندازی توافق استکهلم می شود.
دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین گفت: جانبداری 'پاتریک کامائرت' رئیس کمیته سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش بس شهر الحدیده و بی اعتنایی متجاوزان از موانع توافق الحدیده و مساله اسیران است.
'عبدالقادر مرتضی' رییس کمیته ملی امور اسرای یمن یکشنبه شب نیز با اشاره به سنگ اندازی ابوظبی و ریاض در تبادل اسرا، از سازمان ملل خواست مانع کارشکنی عربستان و امارات در اجرای توافقنامه تبادل اسرا شود.
در همین حال منابع یمنی گزارش دادند که مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با پاتریک کامائرت درخصوص موانع اجرای توافق استکهلم صحبت کردند.
پیش از این خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که تبادل اسرا میان طرف های درگیر در جنگ یمن در مذاکرات صلح سوئد مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر شد، دو طرف پس از بررسی، دو فهرست اسامی اسرا و ملاحظات خود را ارائه دهند.
به گزارش صلیب سرخ در دسامبر 2018 میلادی، طرف های یمنی فهرست 16 هزار اسیر را مبادله کردند، اما ائتلاف سعودی در اجرای این توافقنامه کارشکنی و سنگ اندازی می کند.
ششم فروردین سال 1394 بود که رژیم سعودی به کمک آمریکا، امارات و مزدورانی از کشورهایی همچون سودان به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت به این کشور حمله کرد.
تجاوز نزدیک به چهار سال ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی رژیم سعودی به یمن تاکنون موجب کشته شدن بیش از یکصد هزار یمنی و ویرانی این کشور اسلامی شده که در این بین جان باختن 85 هزار کودک فقط به دلیل سوء تغذیه و بیماری و همچنین کشته شدن شش هزار کودک دیگر در اثر بمباران های جنگنده - بمب افکن های ائتلاف عربی - آمریکایی، از فجایعی می باشد که در تاریخ معاصر به ثبت رسیده است.
شبک**9365**1392

نظر شما