شناسهٔ خبر: 30752820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

وزیر ارتباطات :

نیاز مند تحول دیجیتال در کشور هستیم

صاحب‌خبر -


محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نیازمند تحول دیجیتال در کشور هستیم که این تحول بدون توسعه متوازن در سایر بخش‌ها امکانپذیر نیست.وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه ما اعتقادمان بر این است که توسعه خدمات مبتنی بر فناوری کلید حل ابرچالش‌های کشور است و در دنیا هم همین‌طور است، گفت: ما برنامه‌ای تحت عنوان «ایران دیجیتال» تبیین کرده‌ایم و باید به سمتی برویم که «تحول دیجیتال» را در کشور نهادینه کنیم.وزیر جوان دولت تدبیر و امید افزود: در این تحول نیازمند توسعه متوازن هستیم. نمی‌شود فقط فناوری اطلاعات رشد کند و مابقی درجا بزند که این همان چیزی است که در کشور امروز شاهد هستیم، فناوری اطلاعات رشد می‌کند در مقابل کسی که مسئول برخورد با جرایم است رشد نمی‌کند بعد همواره منتقد می‌شود که چرا جرایم در این حوزه زیاد شده است. وی تأکید کرد: ما اگر توسعه متوازن نداشته باشیم، دچار ضرر می‌شویم. اگر فناوری اطلاعات را توسعه ندهیم، نمی‌توانیم از خدمات آن استفاده کنیم و اگر توسعه‌ای بدهیم که متوازن نباشد طبیعتاً موانع به وجود می‌آید.
وی گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی، حمل ‌و نقل جاده‌ای، بهداشت و درمان و... شاهد بودیم اما تفاوت خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با سایر حوزه‌ها این است که مردم می‌توانند قبل و بعد را با یکدیگر مقایسه کنند. وی افزود: در حوزه ارتباطات سرمایه‌گذاری بیش از 200 هزار میلیارد ریالی انجام‌ شده است که بیش از 75 درصد آن توسط بخش خصوصی و 25 درصد آن نیز توسط دولت انجام گرفت.
جهرمی افزود: در دولت یازدهم 10 میلیون نفر به اینترنت پهن باند ثابت دسترسی پیدا کردند، در حالی که قبل از آن، 4 میلیون مشترک از این امکان برخوردار بودند. همچنین در پایان این دولت 36 میلیون نفر به اینترنت پهن باند دسترسی پیدا کردند و پهنای باند بین‌الملل کشور هم از 73 گیگابیت در ثانیه به 900 گیگابیت در ثانیه رسید.وی با بیان اینکه شتاب دیجیتال یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌هایی است که از ابتدای دولت بر آن تأکید شد، گفت: توسعه نسل 3 و 4 اینترنت همراه نیز یکی از دستاوردهایی بوده است که در این دولت پیاده‌سازی شد. در دولت دوازدهم نیز تکمیل دسترسی همگانی و توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات را مورد توجه جدی قرار دادیم و توسعه دسترسی روستاهای کشور به اینترنت پهن باند را از 36 درصد به 66 درصد رساندیم، پوشش ارتباطی جمعیت شهری هم از 50 به 100 درصد رسید. 

نظر شما