شناسهٔ خبر: 30752635 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دلیل اشتباه دفاع ایران در ابتدای بازی برابر عمان چه بود؟

رسول کربکندی می‌گوید چون ایران برابر تیم‌هایی مثل عمان پر تعداد دفاع نمی‌کند احتمال اشتباه خط دفاعی بیش‌تر از بازی برابر تیمی مثل اسپانیاست.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد عمان عبور کند تا در مرحله بعدی به مصاف چین برود.

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال درباره بازی ایران و عمان در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که چرا تیمی مثل ایران که ساختار دفاعی‌ قدرتمندی دارد و حتی مقابل بهترین تیم‌های دنیا هم به سختی این ساختار دچار مشکل می‌شود، برابر تیمی مثل عمان در دقیقه یک مرتکب خطای پنالتی می‌شود اظهار کرد: این به این دلیل است که ایران مقابل تیم‌های بزرگ پرتعداد دفاع می‌کند و بازیکنان اشتباهات یکدیگر را پوشش می‌دهند اما در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر مثل عمان، ایران پر تعداد دفاع نمی‌کند. البته نداشتن تمرکز در ابتدای بازی در این اشتباه تاثیر داشت.

او ادامه داد: در کل کار دفاعی ایران خوب است ولی تغییرات زیاد در ترکیب منطقی نیست. البته این موضوع از یک زاویه مثبت است چرا که بازیکنان را با انگیزه نگه می‌دارد و اصطلاحا صدای بازیکنی برای حضور در ترکیب در نمی‌آید ولی در هیچ جای دنیا ما این همه تغییر را در ترکیب تیمی نمی‌بینیم چرا که بازیکنان نیاز دارند در زمین مسابقه با یکدیگر هماهنگ شوند. به نظر من حسینی در مجموع بازیکن خوبی است که هم جسارت دارد و خوب تلاش می‌کند.

کربکندی در مورد مهار ضربه پنالتی توسط بیرانوند هم بیان کرد: به نظر من اگر این توپ گل می‌شد کار برای ما سخت می‌شد چرا که ما احساسی می‌شدیم و در مقابل بازیکنان عمان وظایف‌شان کاملا مشخص می‌شد و به دفاع پرتعداد می‌پرداختند. هم‌چنین امکان اتلاف وقت از سوی عمانی‌ها هم وجود داشت.

این پیشکسوت فوتبال درباره خط حمله ایران هم، گفت: مهاجمان ما قدر فرصت‌ها را نداستند. آن‌ها خیلی موقعیت داشتند که استفاده نکردند. موقعیت‌هایی ۱۰۰ درصدی که اگر استفاده می‌کردند کار راحت‌تر می‌شد. تیم ایران اگر زود به گل برسد منطقی‌تر بازی می‌کند و می‌تواند بازی‌ خودش را به تیم حریف تحمیل کند اما اگر عقب باشیم یا بازی مساوی دنبال شود نظم تیمی ما به هم می‌ریزد.

او با اشاره به مشکلات بازی‌های حذفی درباره بازی با چین هم اظهار کرد: در بازی‌های حذفی تیم‌ها تمام توان‌شان را می‌گذارند چرا که می‌خواهند در جام باقی بمانند. من بازی چین برابر تایلند را دیدم، آن‌ها هم موقعیت‌های زیادی از دست دادند. به طور کلی چین از عمان خطرناک‌تر است. آن‌ها مربی با دانشی را هم روی نیمکت خود دارند. آن‌ها ترکیب ایران را آنالیز نمی‌کنند بلکه نحوه بازی مار را تحلیل می‌کنند. فوتبال ما برتر از این تیم‌ها است و ما خیلی بازیکنان بزرگی داریم.

کربکندی درباره بازی احتمالی ایران با عربستان یا ژاپن هم، گفت: مقابله با عربستان برای ما خطرناک‌تر است. ژاپن و کره از ما ترس دارند اما عربستانی‌ها به دلایل مختلف از جمله مسائل سیاسی برابر ما روحیه می‌گیرند و تیم ما از لحاظ روانی دچار مشکل می‌شود.

نظر شما