شناسهٔ خبر: 30752518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

محسنی اژه‌ای: لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» نیازمند اصلاحات است

صاحب‌خبر -

معاون اول قوه قضائیه گفت که لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» نیازمند اصلاحاتی است. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به بررسی این لایحه گفت: دراین جلسه اذعان به این شد که ما در مورد برخی از این قوانین و خلأهایی که احیاناً درباره خشونت علیه زنان وجود دارد، حتماً نیاز به بازنگری در قانون داریم.اما آنچه در این لایحه پیش‌بینی شده است به نظر می‌رسد مشکلات عدیده‌ای دارد که در دوجلسه قبلی به آن پرداخته شد. در جلسه اول به کلیات پرداخته شد و در جلسه دوم ماده به ماده لایحه بررسی شد و مشخص گردید که این لایحه به اصلاحات بسیار زیادی نیاز دارد. وی افزود: حتی برخی از افراد در جلسه به نظرشان می رسید و پیشنهاد دادند که این لایحه قابل اصلاح نیست و احیاناً باید رفت به دنبال یک لایحه دیگر که یا خود قوه قضائیه تهیه کند یا دولت.
محسنی اژه‌ای بیان کرد: اما در عین حال قرار شد که مجدداً تحقیقی در معاونت حقوقی و نیز توسط کسانی که در این زمینه نقطه نظر دارند انجام شود و بررسی کنند که آیا این لایحه واقعاً قابل اصلاح است یا نه.
وی گفت: در هر صورت قرار شد یک کار مجددی انجام شود و در جلسه آینده اول روی این موضوع بحث شود که آیا این لایحه قابل اصلاح است یا خیر که اگر قابل اصلاح است حتماً اصلاحات انجام شود و اگر قابل اصلاح نیست، با توجه به ضرورت‌هایی که در جامعه وجود دارد که ما هم آن را صد درصد قبول داریم، یک لایحه مستقل دراین رابطه تنظیم شود.
معاون اول دستگاه قضا همچنین گفت که در این جلسه مقرر شد درباره بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی در امریکا دادستان کل کشور بر اساس وظایف قانونی که دارد ورود کند و از اختیارات خود استفاده نماید.

نظر شما