شناسهٔ خبر: 30752192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایرانشهر

مدیرعامل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: اگر ایمنی آتش‌نشانی‌های فرودگاه‌های کشور، استانداردهای بین‌المللی را

صاحب‌خبر -

استاندارد بین‌المللی ایمنی آتش‌نشانی در فرودگاه‌های ایران

مدیرعامل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: اگر ایمنی آتش‌نشانی‌های فرودگاه‌های کشور، استانداردهای بین‌المللی را نداشته باشند، فرودگاه‌ها عملا نمی‌توانند فعالیت کنند و کلیه‌ پروازها کنسل خواهد شد. به گزارش ایسنا، فرشید گلیج اظهار کرد: تجهیزات ایمنی آتش‌نشانی فرودگاه‌های ایران از پیشرفته‌ترین خودروهای ایمنی آتش‌نشانی که در دنیا وجود دارد، استفاده می‌کنند. او ادامه داد: سالانه، تقویم برگزاری تمرین دو سالانه‌ طرح اضطراری که الزام سازمان هواپیمایی کشوری و بین‌المللی است را داریم که امسال برای ۱۷ فرودگاه برنامه‌ریزی شده و تاکنون یازدهمین تمرین دوسالانه‌ طرح اضطراری انجام شده است.  مدیرعامل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: نتیجه‌ هر تمرین این است که هنگام سانحه‌ واقعی بسیاری از خطاهایی که بدیهی و حرفه‌ای است را می‌توان پوشش داد و ما هماهنگی فرماندهی و ارتباطات را دنبال می‌کنیم.  گلیج عنوان کرد: ارزیاب‌هایی از سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاه‌ها اینجا حضور دارند، تمام نقاط ضعف و قوت را بررسی می‌کنند و برای این فرودگاه و فرودگاه‌های بعدی دیکته می‌کنیم که اتفاق به خصوصی هنگام سانحه‌ واقعی برای مردم پیش نیاید.

ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر دنیا رسما ممنوع نشده است

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: تاکنون هیچ یک از بنادر دنیا به صورت رسمی و مکتوب پهلوگیری کشتی‌های ایرانی و ناوگان کشتیرانی تحت پرچم کشورمان را ممنوع اعلام نکرده‌اند، البته برخی ترمینال‌ها و بنادر خارجی که شرکای امریکایی دارند از ورود برخی ناوگان ایرانی ممانعت به عمل آورده‌اند. به گزارش ایسنا، محمدعلی حسن‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون در بحث جابه‌جایی کالاهای کاپوتاژی از مزیت دریایی کشور در شمال و جنوب استفاده نشده بود، بیان کرد: در مورد بنزین، نفت و سوخت استان‌های شرقی و شمال شرقی این اتفاق رخ می‌داد، اما در حوزه غلات و خوراکی ورود پیدا نکرده بودیم که این مساله نیز در حال انجام است.

توقف دریافت نقدی عوارض خروج در فرودگاه امام (ره)

مدیرکل امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) از توقف دریافت عوارض خروج از کشور به صورت نقدی در فرودگاه امام (ره) خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، علی کاشانی حیدری با اشاره به نصب دستگاه‌های الکترونیکی برای دریافت عوارض خروج از کشور در ترمینال مسافری شماره یک فرودگاه امام (ره) گفت: علاوه بر پرداخت عوارض خروج از کشور در ترمینال فرودگاه، مسافران محترم می‌توانند با مراجعه به درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور به صورت غیر حضوری و قبل از آمدن به فرودگاه نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور اقدام کنند.

او افزود: مسافران همچنین می‌توانند از برنامه نرم‌افزاری «بله» که متعلق به بانک ملی است برای پراخت عوارض خروج از کشور استفاده و در سریع‌ترین زمان ممکن مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند. این مقام مسوول ادامه داد: بنا بر اعلام بانک ملی ایران، از این پس عوارض خروج از کشور به صورت نقدی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دریافت نمی‌شود و مسافران می‌توانند با در دست داشتن کارت عابر‌بانک نسبت به پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اقدام کنند.

پایانه‌های بار از ابتدای ۹۸

به مزایده گذاشته می‌شود

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای سال آینده فراخوان واگذاری پایانه‌های بار به بخش خصوصی منتشر شده و اولویت واگذاری‌ها با فعالان صنف خواهد بود. به گزارش مهر، عبدالهاشم حسن نیا افزود: پایانه‌های بار جزو اموال سازمان راهداری محسوب می‌شود و کاربری آنها حمل و نقل است، بنابراین الزاما باید با همین کاربری باقی بماند. او افزود: فرآیند واگذاری پایانه‌های بار از طریق مزایده بوده و کاربری آن نیز حفظ می‌شود تا رانندگان کامیون بتوانند از پتانسیل این پایانه‌ها استفاده کنند. به خصوص که تجمیع این زمین‌ها در سطح کشور و امکان جایگزین پیدا کردن برای پایانه‌های بار به‌راحتی متصور نیست. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در درازمدت باید مدیریت پایانه‌های بار به عنوان یک بنگاه اقتصادی در راستای حمل و نقل باشد لذا سعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که مدیریت این بخش‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند. حسن نیا با تأکید بر اینکه اولویت سازمان راهداری برای در واگذار کردن پایانه‌های بار، صنف حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: منظور از صنف حمل و نقل، انجمن صنفی رانندگان، انجمن کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل و انجمن صنفی کامیونداران است اما این مهم نیازمند آن است که آنها در این مزایده حضور یابند. او با اشاره به اینکه سازمان راهداری شرایط مزایده را برای صنف تسهیل خواهد کرد، ادامه داد: تعدادی از پایانه‌های کشور قبلا به صورت مزایده واگذار شده بود که نقاط ضعف و قوت آنها را رصد کردیم در حال حاضر به دنبال آن هستیم تا با مکانیزم جدیدی با توجه به پتانسیل مالی‌ای که این بخش دارد، بتوانیم پایانه‌های موجود را واگذار کنیم. او گفت: در اکثر شهرهای بزرگ، بنادر اصلی و مراکز استان‌های مرزی شامل تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، بندرعباس، بندرامام خمینی (ره)، ایلام و ... پایانه بار داریم که به تدریج به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

 

نظر شما