شناسهٔ خبر: 30751838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از منطقه

قطر در راستای حمایت از اقتصاد لبنان مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را در حساب‌های خرانه‌داری لبنان

صاحب‌خبر -

سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری قطر در لبنان

قطر در راستای حمایت از اقتصاد لبنان مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را در حساب‌های خرانه‌داری لبنان سرمایه‌گذاری خواهد کرد. به‌گزارش رویترز، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان، از شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر، خواسته در صورت‌حساب‌های خزانه‌داری این کشور سرمایه‌گذاری کند، امیر قطر نیز به این درخواست پاسخ مثبت داد. گفته شده، امیر قطر بر حمایت از اقتصاد لبنان تاکید کرده است.

ریاض و ابوظبی شورای مشورتی ایجاد کردند

عربستان سعودی و امارات متحده عربی شورای مشورتی به منظور بررسی موقعیت‌ها و همکاری‌های دوجانبه در ابعاد مختلف جهانی تشکیل دادند. به‌گزارش ایسنا، نخستین جلسه این شورا شنبه و با حضور بیش از 16 وزیر و مسوول دو کشور در ابوظبی تشکیل شد که در این جلسه منشور این شورا نوشته و تصویب شده است.

امضای 11یادداشت تفاهم میان هند و افغانستان

هند و افغانستان 11 یادداشت تفاهم برای اجرای 26 طرح توسعه‌ای به ارزش 9.5 میلیون دلار امضا کردند. به‌گزارش اکونومیک‌تایمز، این طرح‌ها بیشتر در زمینه توسعه زیر ساخت‌ها، خدمات عمومی همچون احداث کلینیک‌های بهداشتی و پروژه‌های دولتی از جمله کلاس درس، یتیم‌خانه، دیوارهای حفاظت از کانال و نیز ایجاد فرصت‌های توسعه‌ای برای زنان افغانستان است.

اعتراض به ساخت فرودگاه اسراییلی در نزدیکی مرز اردن

اردن به طور رسمی نسبت به ساخت یک فرودگاه اسراییلی در نزدیکی مرزهای این کشور مراتب اعتراض خود را به مسوولان بین‌المللی ابلاغ کرد. به‌گزارش شبکه اردن، این کشور مراتب اعتراض خود را نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت فرودگاهی در نزدیکی شهر ایلات واقع در مرزهای اردن به مسوولان بین‌المللی اعلام کرده است.

ترکیه: عملیات منبج زمان مناسب آغاز خواهد شد

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده عملیات کشورش در منبج سوریه در زمان مناسب آغاز خواهد شد. به‌گزارش آناتولی، خلوصی آکار گفته: «مشکلات کنونی سوریه در منبج و شرق فرات است. مقدمات و کارهای لجستیکی برای این عملیات کامل شده و در زمان درست آغاز خواهد شد.» وزیر دفاع ترکیه تاکید کرده هدف این کشور از بین بردن داعش، یگان‌های مدافع خلق و پ‌ک‌ک است.

 

نظر شما