شناسهٔ خبر: 30751556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امسال با این شعار به استقبال دهه فجر انقلاب می‌رویم

افتخار به 40 سال گذشته، امید به آینده

روزنامه جوان

مسئله مهم این است که در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان و شرایط اقتصادی جامعه باز هم با شور و نشاط به دنیا و به خصوص دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ثابت کنیم که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم و به کوری چشم آن‌ها با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» آن را جشن می‌گیریم.

صاحب‌خبر -
به گزارش فارس، نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر دیروز به منظور تشریح برنامه‌های کلان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل این شورا برگزار شد، اظهار داشت: در چهلمین سالگرد ارائه کارنامه ۴۰ ساله نظام مقدس دینی انجام خواهد شد و این کار در محدوده مأموریت یک یا دو نهاد تعریف نمی‌شود. وی افزود: همه نهادها، تمامی ارگان‌ها و تشکل‌های مردمی، قوای سه‌گانه همه با هم هر آنچه در ۴۰ سال از دستاورد‌های بی‌بدیل نظام مردم‌سالاری دینی است را به جامعه منتقل خواهند کرد.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز ایران به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده است، گفت: سیاستمداران بزرگ دنیا تحولات جهانی را بدون در نظر گرفتن قدرت ایران نمی‌توانند بررسی کنند و کار به جایی رسیده که نماینده سابق امریکا در سازمان ملل در نشست گروهک منافقین در فرانسه می‌گوید ما باید کاری کنیم که ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب‌شان را نبینند.
لطفی در عین حال خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان و شرایط اقتصادی جامعه باز هم با شور و نشاط به دنیا و به خصوص دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ثابت کنیم که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم و به کوری چشم آن‌ها با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» آن را جشن می‌گیریم. وی با بیان اینکه گستره تأثیر و نفوذ حوادث و اتفاقاتی که برخی ایام را نسبت به سایر اوقات پراهمیت‌تر و برجسته‌تر می‌سازد ایام دهه فجر را به دلیل الهام‌بخش بودن برای مردم و سایر ملل جهان دهه نمایش شکوه و عظمت حقیقی انقلاب اسلامی کرده است، گفت: دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی برای نظام انقلاب محسوب می‌شود به خصوص اینکه امسال چهلمین دهه فجر را تجربه می‌کنیم.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با نگاه به برخی حوادث تاریخی ماندگارترین حادثه در تاریخ ایران برای رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال و آزادی را دهه فجر دانسته و تأکید کرد: بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت ارزش‌ها، آرمان‌ها و پاسداشت مجاهدت و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی است که مردم ایران را به امت واحده برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی وابسته به امریکا تبدیل کرد تا با ارائه الگویی نو بر حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، تحقق‌بخش ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.

گذشته پرافتخار، امیدافزایی، جوانگرایی و امید به آینده
لطفی همچنین با اشاره به تقارن دهه فجر امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امسال افتخار داریم تا جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با پرچم‌های مزین به نام مبارک حضرت زهرا (س) در کنار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی جشن بگیریم به ویژه در راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن علاوه بر نمایش نشاط، تحرک و هوشمندی و حضور حماسی مردم پاسداشت ارزش‌های انقلاب اتحاد و پیوند مردم با انقلاب اسلامی و تجدید میثاق و عهد با امام و رهبری را به رخ دشمنان خواهیم کشید.
وی آگاهی بخشی از گذشته پرافتخار، امیدافزایی، جوانگرایی، نشاط‌آفرینی وامید به آینده انقلاب اسلامی را از رویکرد‌های مراسم امسال بزرگداشت پیروزی انقلاب عنوان کرده و خاطرنشان کرد: تبیین آرمان‌ها و جوهره انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نزدیک کردن برنامه‌ها با اهداف انقلاب برای معرفی دستاورد‌های آن در قالب‌های متنوع و نشاط‌افزا در سطح کشور به خصوص در مدارس و کانون‌های مؤثر مردمی از اهدافی است که برای سال جاری در نظر گرفته شده است. لطفی تکریم، قدرشناسی و زنده نگه داشتن یاد ونام امام را عامل تداوم حرکت انقلاب دانسته و تأکید کرد: برنامه‌های این دهه با حضور تشکل‌های مردمی و نمایندگان قشر‌های مختلف همزمان با لحظه ورود تاریخی امام به میهن اسلامی در سراسر کشور آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از ساعت ۹ صبح روز ۱۲ بهمن و همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: در صبح روز ۱۲ بهمن امسال با حضور گسترده مردم در حرم مطهر امام خمینی آئین‌های ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز و همزمان در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور برنامه‌های گرامیداشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام به کشور برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های چله انقلاب
لطفی اجرای برنامه ویژه گلباران زادگاه حضرت امام در خمین و بیت شریف ایشان در قم و محل جلوس ایشان در جوار قطعه شهدای بهشت‌زهرا را از دیگر برنامه‌های ویژه امسال اعلام کرده و گفت: برگزاری مراسم فرودگاه مهر‌آباد و مدرسه رفاه از دیگر برنامه‌های روز ۱۲ بهمن است.
قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به تعداد برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام دهه فجر امسال گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بیش از ۴۰ هزار برنامه در صد‌ها سرفصل فعالیت و برنامه‌های شاخص در سراسر کشور در نظر گرفته شده است. لطفی در تشریح بخشی از این برنامه اظهار داشت: تجلیل از افتخارآفرینان قرآنی در مسابقات مختلف ۴۰ سال گذشته، برپایی محافل انس با قرآن با عنوان ۴۰ شب ۴۰ مسجد، برگزاری مسابقه طراحی پوستر افتخار به گذشته، امید به آینده، دایر نمودن نمایشگاه‌های کتاب ۴۰ سال عزت از ۱۹ آبان در ۴۰ دانشگاه کشور، آغاز به کار و رادیو انقلاب در معاونت صدای رسانه ملی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف دستاورد‌های انقلاب در تهران و از جمله در مصلای امام خمینی، نمایشگاه هوایی مهرآباد و باغ موزه دفاع مقدس، به همت دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های انقلابی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

نظر شما