شناسهٔ خبر: 30751431 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چینی‌ها به قهرمانی فکر نمی‌کنند

اقبالی: مقابل چین نباید مثل دیدار با عمان بازی کنیم

مدرس فوتبال آسیا گفت: تیم ملی ایران نباید مقابل چین با شیوه‌ای که مقابل عمان بازی کرد، به میدان برود.

صاحب‌خبر -

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌در مورد دیدار تیم فوتبال ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: من بازی چین با ویتنام را دیدم. چینی‌ها تیم متوسطی نشان دادند. تیمی که در خط دفاع و حمله‌اش اشتباهات زیادی دارد و به قهرمانی نمی‌تواند فکر کند. زیرا در حد قهرمانی آسیا نیست.

وی افزود: تیم ایران هم نباید به شیوه‌ای که مقابل عمان بازی کرد در دیدار با چین به میدان برود. در بازی با عمان کی‌روش زمین حریف را در دستور کار خود قرار داد اما این شیوه در بازی با چین جواب نمی‌دهد. اگر بخواهیم با همین تاکتیک مقابل چین بازی کنیم دچار مشکل می‌شویم. به عقیده من بهتر است که در بازی با چین دفاع پرفشار را از یک سوم میانی آغاز کنیم و بعد که مالکیت توپ پیدا کردیم به دروازه حریف حمله کنیم.

این مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: چینی‌ها در ضد حمله می‌توانند از فضاهای پشت مدافعان ما استفاده کنند. البته چین حریف سرسختی برای ما محسوب می‌شود ولی اگر بازیکنان ما در زدن ضربات آخر دقت عمل داشته باشند می‌توانیم از چین عبور کنیم و به نیمه نهایی برسیم.

اقبالی با اشاره به تقابل ژاپن با ویتنام عنوان کرد: به احتمال فراوان تیم ایران بعد از شکست دادن چین باید در نیمه‌نهایی با ژاپن بازی کند و مشکل‌ترین دیدار ما در این مسابقه خواهد بود.

وی در مورد اینکه برتری همیشگی ما نسبت به چین می‌تواند از نظر روحی و روانی بر روی این تیم تاثیر بگذارد، گفت: قطعا سوابق گذشته تاثیرگذار است اما ما باید از چین امروزی هم آنالیز دقیقی داشته باشیم. نقاط ضعف و قوتش را بشناسیم و کی‌روش باید در تفکرات استراتژیک خود مقابل چین نسبت به بازی با عمان تغییراتی ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما