شناسهٔ خبر: 30751425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مانع کودکی کردن کودکان نشوید

یک روانشناس گفت: خانواده مهم‌ترین کانونی است که ارزش‌ها و باور‌های کودک در آن شکل می‌گیرد، بنابراین مانع کودکی کردن کودکان نشوید.

صاحب‌خبر -

سمیرا زارع روانشناس و مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شیطنت و بازیگوشی های کودک اظهار کرد: بخشی از تاثیر بازی‌ها باعث کمک به رشد خلاقیت در کودکان می‌شود. والدین باید بتوانند محیطی را برای کودک فراهم کنند تا سبب رشد خلاقیت او شوند و هنگامی که کودک بازی  و شیطنت های کودکانه می‌کند مانع او نشوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه تعداد زیادی از کودکان تک فرزند هستند، گفت: امروزه تعداد خانواده‌هایی که صاحب یک فرزند هستند رو به افزایش است؛ این موضوع خود در پرورش ذهن و خلاقیت کودک بی تاثیر نیست. اسباب بازی‌ برای کودکان وسایلی هستند که باعث تقویت ارتباط کودک با محیط اطراف می شود.

بیشتر بخوانید: راهکار‌های افزایش اعتماد به نفس در کودکان 

این روانشناس با بیان اینکه بازی کودکان سبب کنترل خشم و اضطراب می‌شود، بیان کرد: اگر جزو آن دسته از پدر و مادرهایی هستید که مرتب کودکتان می‌گویید ندو، بازی نکن، نپر، بنشین و ترجیح می‌دهید  بچه سرش را با تلویزیون و بازی های کامپیوتری گرم کند در اشتباه هستید  زیرا بازی کودکان موجب کنترل خشم، ترس و اضطراب آ‌نان می‌شود.

زارع  در پایان بیان کرد: اجازه دهید کودکتان به هر نحوی که دوست دارد کودکی کند، بازی کردن ابزاری مهم برای از بین بردن مشکلات هیجانی و عاطفی فرزندان از جمله خشم، ترس و اضطراب است و بسیاری از بازی ها باعث تخلیه هیجانات و کاهش خشم او می شود.

انتهای پیام/

نظر شما