شناسهٔ خبر: 30751379 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ویلای ۷۰ میلیاردی با چشمه جوشان یا تریپلکس با «پرشین روم»؟! + عکس

برخی ویلا‌های لواسان شاید به علت نزدیکی به خیابان آرامش لازم را نداشته باشد اما دیوار برخی، عایق حرارت و صوت با دانسیته ۱۲ است.

صاحب‌خبر -
به گزارش   گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حالا مرکز خبری ایران، لواسان است و کلکسیونی از اتفاقات عجیب، غریب و تلخ در این منطقه کوچک نزدیک به پایتخت رقم می‌خورد که هر طرف آن، با پنجه اندازی مواجه است؛ یک بار دختری کوچک قربانی سگ‌های تیزدندان و قوی پنجه می‌شود و روزی دیگر، کوهها، زیر پنجه‌های لودر‌ها شکافته می‌شوند تا مامن و ویترینی برای تازه به دوران رسیده‌هایی باشند که کوه خواری را راهی برای نمایش ثروت خود و خوار شمردن طبقات محروم می‌دانند؛ گویی این عجایب شهر، فقط یک لواسان را کم داشت که حالا هر روز، ورقی از آن رو می‌شود.

این روز‌ها کمتر کسی است که خبری از لواسان نشنیده باشد. انگار لاکچری‌ها و بچه پولدارها، هر کجا که می‌روند حاشیه را نیز به دنبال خود می‌برند. روزگاری شهرک غرب و خیابان گلستان و پاساژ‌ها و مغازه‌های برند و مارک دارش محل دور دور این افراد بود، بعد‌ها اندرزگو و محله‌های زعفرانیه. این روز‌ها هم ویلا‌های میلیاردی با استخر رو باز، ماشین‌های خاص و سگ بازی، شده است تفریح پولدار‌هایی که تعدادشان اگرچه هنوز قابل شمارش با انگشت است، اما برای شمردن تخلفاتشان انگشت کم می‌آوریم.

لواسان کجاست و چرا اینقدر لاکچری شده است؟

شهرستان شمیرانات در نقطه شمالی استان تهران قرار گرفته، از شمال به استان مازندران، از جنوب به شهرستان تهران، از شرق به شهرستان‌های دماوند و پردیس و از غرب به استان البرز محدود می‌شود. شهرستان شمیرانات با مساحت حدود ۱۱۸۸ کیلومتر مربع و اشغال ۷/۸ درصد از مساحت استان تهران، در بین ۱۶ شهرستان استان، مقام ششم را از نظر مساحت داراست و آب و هوای خاص این منطقه باعث شده تا برخی افراد متمول و علاقمند به زندگی خاص به سمت این منطقه خاص گرایش پیدا کنند.

حضور این قشر خاص باعث شده حتی مراکز خرید، پاساژ‌ها و برند‌های مختلف نیز به این منطقه روی بیاورند. حتی نمایندگی خودرو‌های این محل نیز با بقیه تهران و حتی ایران متفاوت است تا چه در افتتاح و چه در طراحی شکل و شمایل متفاوتی داشته باشند.

هجوم سال‌های اخیر و ظرفیت محدود منطقه و در عین حال سودآور بودن ساخت و ساز‌های آن باعث شده تا تخلفات گسترده‌ای در این منطقه شاهد باشیم. از ساخت هتل در یک قدمی رودخانه گرفته تا ویلای فلان مسئول و فلان آقای فوتبالیست. انتشار عکس ساخت ویلایی لوکس و مجلل در دامنه کوه در منطقه اوشان (رودبار قصران) که چندی پیش در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد از همان تخلفاتی است که تراشیدن کوه و ساختن قصر مجلل را عیان کرد؛ آنهم با کمک خلا‌های قانونی و اندکی پول؛ تنها اندکی پول...


جالب آنکه در مورد این ویلای خاص علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تاکید کرده بود که شخص مالک این ساختمان، ۴هزار و خرده‌ای متر سند دارد و بر اساس آن سند، ساخت‌وساز انجام داده، اما بر اساس بررسی‌های همکاران منابع طبیعی و طبق نقشه‌های ما، حدود ۳هزار متر از این بنا جزو منابع طبیعی است. بر این اساس، پرونده‌هایی برای این زمین تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده، اما با توجه به اینکه منابع طبیعی هنوز برای این زمین سندی ندارد و تنها برگه تشخیص دارد، دادگاه با در نظر گرفتن اینکه فرد مالک، سند نیز در اختیار داشته، در مرحله بدوی او را تبرئه کرده است!

کم کاری‌هایی که گفته می‌شود شاید برخی از آن‌ها عمدی بوده و به قول امام جمعه لواسان فشار بالادستی‌ها در آن کاملاً مشهود است و شاید سراغ دیگران هم برویم، همین خلأ‌های قانونی و مشکلات اداری، راه را برای کسب درآمد‌ها و زندگی‌های ده‌ها میلیاردی شان هموار کرده است.

مسئولان خاص و سفارش برای زمین خواری نورچشمی‌ها

تخلفات آشکار برخی افراد در لواسان آنقدر علنی و حساس شده است که امام جمعه این منطقه مجبور به بیان علنی و رسانه‌ای آن برای جلب نظر و توجه مسئولان و افکار عمومی شد. حجت الاسلام سید سعید لواسانی با انتقاد از ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری در این منطقه می‌گوید: برخی مسئولین به جای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، سفارش برای زمین‌خواری توسط نورچشمی‌ها می‌کنند.

وی می‌افزاید: ما در این منطقه با چند پدیده مواجه هستیم. یکی پدیده زمین خواری که امروز به تپه خواری و کوه خواری نیز رسیده است، که جزئیات آن را به مراجع قانونی گفته ام و خبر دارند و در حال پیگیری برای برخورد با این مساله زشت هستیم. مساله دوم ساخت و ساز‌های غیرقانونی و بسیار غیرمنطقی است، که در سطح لواسان و رودبار قصران انجام می‌شود. این ساخت و ساز‌ها در خارج از شهر‌ها و نوک قله‌ها در حال انجام است و تنها به شهر لواسان منحصر نمی‌شود، ساخت ویلا در کوه‌ها ضربه‌های زیادی به منابع آبی و نیز کوه‌ها می‌زند، مشکل جدی ما این موضوع است.

ویلای ۷۰ میلیارد تومانی با چشمه جوشان می‌خواهید یا تریپلکس با «پرشین روم»؟! + عکس
امام جمعه لواسان تاکید می‌کند: این معضلات متاسفانه به ۳ یا ۴ نمونه ختم نمی‌شود، بلکه روز به روز در حال افزایش است و هرکس که دستش می‌رسد، بدون توجه به آینده خود، فرزندان و نسل‌های آینده در حال انجام این تصرفات غیرقانونی است.

وی مشکلات قانونی را نیز به مسئولان یادآوری می‌شود و می‌گوید: در خصوص ساخت و ساز‌ها نیز با چند مطلب مواجه هستیم، اولاً قانونی که به عنوان قانون شهرداری‌ها به ویژه کمیسیون ماده ۱۰۰ داریم، قوانینی بسیار قدیمی و برای سال ۱۳۳۴ بوده و به هیچ وجه با مقتضیات زمان متناسب نیست و فاصله جدی داریم و مجلس باید قانون جدیدی با توجه به نیاز‌های امروز مصوب کند. از طرف دیگر مواردی که کمیسیون ماده ۱۰۰ یا ۹۹ وارد می‌شود و تخلف را عمده دیده و دستور تخریب می‌دهد، متاسفانه دیوان عدالت اداری حکم را بر می‌گرداند و علی رغم تخلف جدی، دستور پرداخت جریمه را به جای تخریب صادر می‌کند.

نکته جالب در صحبت‌های امام جمعه لواسان این است که وی تاکید می‌کند که حتی از وزارتخانه‌های خاص تماس می‌گیرند و تاکید می‌کنند که جلوی فلان شخص را نگیرید و بگذارید بسازد!

قیمت ویلا‌هایی که سر به فلک می‌کشد!

وقتی دیگر کل کل پول و پارتی و ژن خوب به خانه بالاشهر و ماشین‌های میلیاردی و لباس‌های مارک دار افاقه نمی‌کند، باید با خرید یک ویلا با قیمت و امکانات نجومی و قرار دادن عکس‌های آن در شبکه‌های اجتماعی و حتی اگهی کردن قیمت آن، به نوعی خودت را به رخ بکشی. کافیست سری به بنگاه‌های منطقه لواسان بزنید. آنقدر ویلای لوکس و میلیاردی به شما نشان می‌دهند که خودتان هم می‌مانید که اصلاً سازندگان کی وقت کرده اند تا این منطقه را اینقدر آباد! کنند.

" ۲۸۰۰ متر با جواز در لواسان کوچک: ۴۲ میلیارد تومان. ۵ اتاق خواب و ۳۰۰ متر بنای دوبلکس؛ یا دیگری ۳۰۰۰ متر مشرف به رودخانه با متریال لوکس، استخر سونا و جکوزی: ۲۵ میلیارد تومان. ویلای تریپلکس هزار متر، فول امکانات: ۳۵ میلیارد تومان. " البته اگر نخواهید متراژ بالا بخرید، اما امکانات بیشتر برایتان مهم باشد هم حتماً گزینه‌هایی برای بیشتر خاص بودنتان وجود دارد. ۲۷۰ متر کاملاً مبله با سیستم روشنایی هوشمند و طبقه آخر سالن ورزشی و بازی، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یا ۴۴۰ متر دارای کوچه اختصاصی و درخت‌های آلبالو، انار، گلابی و … دو میلیارد تومان.

ویلای ۷۰ میلیارد تومانی با چشمه جوشان می‌خواهید یا تریپلکس با «پرشین روم»؟! + عکس

اگر باز هم می‌خواهید خاص باشید و هیچکدام از این ویلا‌ها شما را راضی نمی‌کند کافیست کمی سیبیل آقای بنگاه دار را چربتر کنید کا کیس‌های خاص را داخل گاو صندوق بیرون بیاورد. تلفنی جواب نمی‌دهد و باید حضوری خدمت برسید. تاکید می‌کنند که این کیس‌ها را به هر کسی معرفی نمی‌کنند، چون آقای … شما را معرفی کرده است فایل‌ها را برایتان باز می‌کنم. ۱۰۰۰ متر بنای سوپر لوکس و برند منطقه، ٤ خواب، ٢ خواب مستر، استخر سرباز، جکوزی و سونا داخل واحد، دارای نگهبانی ٢٤ ساعته و سیستم امنیتی فوق العاده قوی ۶۰ میلیارد تومان.

اگر تلاشتان برای بی تفاوت نشان دادن به قیمت‌های بیان شده، افاقه کند، موارد دیگری هم وجود دارد که باعث می‌شود در صورت خرید و اقامت در آن، به قول آقای مشاور املاک، کاملاً "فِرِش" شوید. ۸۵۰ متر پنت هاوس سوپر لوکس فول امکانات متریال ژورنالی با چشمه جاری دور ملک.
استخر سرپوشیده و روباز، رست روم و پرشین روم، جیم و بیلیارد و روف گاردن ۷۰ میلیارد تومان. اما تاکید می‌کند این یکی پول لازم است و تخفیف خوبی هم می‌دهد!

البته حتی می‌شود از برخی ویلا‌ها ایراد هم گرفت و گفت: نزدیک خیابان است و ممکن است آرامش لازم را نداشته باشد. پاسخ می‌شنویم که " دیوارها، عایق حرارت و صوت با دانسیته ۱۲ است که تریدی پنل هم محسوب می‌شود؛ خیالتان راحت". خوشبختانه با این جملات بخصوص تریدی پنل بودن دیوارها، خیالمان کاملاً راحت شد!

سگ‌های خاص، غذا‌های خاص و تفریحات خاص در لواسان

جمعه ۲۳ آذرماه، خانواده‌ای برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان می‌روند و مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند که در این حادثه دختر ١٠ ساله خانواده از ناحیه دست و پا، دچار جراحت سنگین شده. یکی از سگ‌های این حادثه، سگ پیتبول است. سگی با نژاد آمریکایی که در خود کشور آمریکا هم با وجود عادی بودن حضور سگ‌ها پرورش و نگهداری آن حتی برای نگهبانی هم ممنوع است، اما متأسفانه در کشور ما به آسانی پرورش، نگهداری و حتی به فروش می‌رسد که تعداد آن‌ها در شهر‌های همجوار پایتخت زیاد است.

شاید اگر خرید و قدم زدن با شیر و پلنگ هم در کشورمان امکانپذیر باشد، حتماً در لواسان می‌توان سراغی از آن گرفت چراکه اینجا برای هر کاری که لاکچری و متفاوت محسوب شود، بازار خوبی فراهم است. اینجا می‌توان همبرگر ۲۵۰ هزار تومانی خورد که مشتریان باید از یک روز قبل وقت بگیرند و سفارش بدهند.

طبیعی است که وقتی ساندویچ شما با ۱۲ گرم خاویار بلوگا (مخصوص فیل ماهی) و پنیر بلوچیز (پرورده شده با کپک آبی)، پنیر شیرین برولون (محصول لهستان)، جوانه شبدر و چندین قلم با کلاس دیگر تزیین می‌شود، قیمت آن همین می‌شود و خوراک آن بیش از آنکه معده باشد، اینستاگرام است...

اصطلک؛ عسل خوران منطقه لواسان

"اصطلک" یا "عسلک" یکی از مشهورترین محله‌های شهر لواسان است که به عنوان یکی از بهترین و گرانترین مناطق این شهر شناخته می‌شود. این محله در در امتداد دامنه کوه ورجین قرار گرفته و از جمله مرتفع‌ترین محله‌های لواسان است که حدوداً در ارتفاع بالای دو هزار متر از سطح دریا قرار دارد.

سال‌های سال است مشاوران املاک برای تبلیغات خود، این منطقه را با نام سوییس تهران معرفی می‌کنند. به این لقب می‌شناسند، چون ویلاسازی اش خاص و منحصر به فرد است؛ آن هم با قیمت‌های باورنکردنی و نجومی در متراژ‌های بالا و به شدت روی بورس. در همه شرایط اقتصادی و فصول سال، طرفداران و خریدارانش نیز دست به نقد آماده خرید و فروش هستند.

مواردی که گفته شد تنها دلیل شهرت عسلک نیست، در اینجا صاحبان ویلا‌ها و ساختمان‌ها عمدتاً افراد معروف، مطرح و شناخته شده اند که مانند دهکده‌های کوچک، تمام آن‌ها را در آخر هفته دور هم جمع می‌کند؛ آن‌هایی که بار‌ها و بار‌ها نام شان را شنیده‌ایم.

ویلای ۷۰ میلیارد تومانی با چشمه جوشان می‌خواهید یا تریپلکس با «پرشین روم»؟! + عکس
عسلک منطقه‌ای است که چشم انداز خوبی دارد؛ آب و هوای آن هم بی نظیر است و از قدیم هم به خاطر همین دو ویژگی مشهور بوده. البته مناطق اطراف آن مثل توک مزرعه، چنارین، گلندوک و … قیمت هایشان با این منطقه قابل مقایسه نیست.

فاصله مرکز تهران تا لواسان در یک روز نسبتاً خلوت، کمتر از یک ساعت است، اما همین فاصله کم، فرسنگ‌ها اختلاف را با خود رقم زده و اینجا کم کم تبدیل به جزیره‌ای شده که برای خاص بودن و نشان دادن نشانه‌هایی که دیگران باید در ارتباط با مرفهین ایرانی بدانند، باید به آن مهاجرت کرد. چند سال پیش بود که شهردار وقت لواسان خبر داد که "تعدادی از مسئولان سیاسی کشور در این شهر زندگی می‌کنند و در کنار آن نیز باید از چهره‌های مختلف هنری و ورزشی نام برد که ساکن لواسان هستند".

روزنامه هفت صبح دیگر هم نام این افراد را اینطور بیان می‌کند: مهران مدیری، فرامرز قریبیان، علی کریمی، علی دایی، یکی از بزرگان اتحادیه طلا و جواهر، دختر هاشمی رفسنجانی و...

شهردار وقت، البته اسامی این مسئولان اجرایی را که در شهر گران قیمت و خوش آب و هوای لواسان رحل اقامت گزیده‌اند، اعلام نکرد، اما چندی بعد، رسانه‌هایی همچون روزنامه کیهان، از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به عنوان یکی از مسئولان دولتی نام بردند که در این شهر ویلای وسیعی دارد. همچنین در این باره نام وزیر سابق آموزش و پرورش (فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی) نیز به میان آمد که بخشی از ویلای او ظاهراً به انبار واردات پوشاک خارجی توسط دخترش اختصاص یافته بود. وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت (محمدرضا نعمت‌زاده) نیز دیگر وزیر دولت اول روحانی بود که در منطقه لواسانات شهر تهران ساکن می‌شدند.

چنین ترکیبی از سلبریتی ها، مسئولان سیاسی و اقتصادی و برخی دارندگان ثروت‌های مشکوک، نمی‌تواند معنا و پیام مثبتی برای عموم جامعه داشته باشد و علامتی برای بهبود تلقی شود؛ گویی که مردم شهری، چون تهران و حاشیه نشین‌های صد‌ها هزار نفری اش، قرار است در انواع مشکلات روزمره و مزمن دست و پا بزنند، اما لواسان نشینان، از آب و هوای خوب و امکانات رفاهی فراوان و آرامش لبریز باشند. حالا دیگر لواسان نشینی، توصیف یک منطقه برای مردم نیست؛ نماد یک فرهنگ است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

نظر شما