شناسهٔ خبر: 30750949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 اروپا 20 فرد و 6 نهاد سوري و روسي را تحريم کرد

شوراي اروپا از افزودن نام 20 فرد و 6 نهاد به فهرست تحريم‌هاي اروپا عليه سوريه و روسيه خبر داد.

به گزارش فارس، اتحاديه اروپا 11 بازرگان برجسته و پنج نهاد را به فهرست تحريمي سوريه اضافه کرد.

شوراي اروپا فهرست تحريم‌هاي سوريه را طولاني‌تر کرد. افراد و نهادهايي که به آنها اشاره شده در زمينه توسعه املاک لوکس و ديگر پروژه‌هاي مورد حمايت دولت سوريه فعال هستند و يا اينکه طبق آنچه اروپا مدعي شده، به نوعي از منافع دولت «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه بهره‌مند مي‌شوند.

در فهرست تحريم‌هاي اروپا نام 270 نفر و 72 نهاد ديده مي‌شود که مشمول ممنوعيت سفر و مسدود کردن دارايي‌ها مي‌شوند.تحريم‌هايي که هم‌اکنون عليه سوريه اعمال مي‌شوند شامل محدوديت در سرمايه‌گذاري‌هاي خاص، تحريم نفتي، مسدود کردن دارايي‌هاي بانک مرکزي سوريه که در اروپا قرار دارند و محدوديت در صادرات تجهيزات و فناوري‌هايي است که مي توان آنها را در سرکوب داخلي به کار گرفت. اين تحريم‌ها از سال 2011 وضع شده‌ و از آن زمان مورد بازبيني قرار گرفته‌اند. اول ژوئن، بار ديگر در تحريم‌هاي سوريه بازنگري خواهد شد.

وزارت دفاع روسيه اعلام کرد؛

سامانه دفاع هوايي سوريه 30 موشک اسرائيلي را منهدم کرد

وزارت دفاع روسيه با صدور بيانيه اي از انهدام 30 موشک هدايت شونده رژيم صهيونيستي توسط سامانه دفاع هوايي سوريه خبر داد.

به گزارش مهر، اسپوتنيک اعلام کرد: وزارت دفاع روسيه با صدور بيانيه اي از انهدام موشک هاي کروز و بمب هاي هدايت شونده اسرائيل از سوي سامانه دفاع هوايي سوريه خبر داد.

در اين بيانيه آمده است که سامانه دفاع هوايي سوريه 30 موشک کروز و بمب هدايت شونده اسرائيل را منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسيه در ادامه بيانيه اعلام کرد که در جريان حمله رژيم صهيونيستي به سوريه 4 نيروي ارتش سوريه کشته و 6 تن ديگر زخمي شدند.

ائتلاف متجاوز سعودي مدعي شد؛

ايران، انصارالله را به هواپيماهاي بدون سرنشين مجهز کرده است

ائتلاف به رهبري عربستان مدعي شد که انصارالله داراي هواپيماهاي بدون‌سرنشيني هستند که از سوي ايران به آنها داده شده است.

به گزارش ايلنا به نقل از اوراسيا ريويو، ائتلاف به رهبري عربستان مدعي شد که انصارالله يمن داراي هواپيماهاي بدون سرنشيني است که از سوي ايران به آنها داده شده و از مناطق مسکوني براي مخفي کردن هواپيما استفاده مي‌کنند.

ائتلاف به رهبري عربستان مدعي شد که هفت فروند از هواپيماهاي بدون سرنشين انصارالله را در صنعا منهدم کرده است.

جمهوري‌خواهان؛ به دنبال منزوي کردن دموکرات‌ها در کنگره

رئيس‌جمهور آمريکا و حاميان جمهوري‌خواه وي کماکان به دنبال حل بحران تعطيلي دولت مرکزي نيستند و تنها مي‌خواهند از قدرت دموکرات‌ها در کنگره بکاهند.

به گزارش آنا از نيويورک‌تايمز، اين‌گونه به نظر مي‌رسد که دونالد ترامپ و حاميانش به فکر حل بحران تعطيلي دولت مرکزي و مصالحه با دموکرات‌ها هستند و درواقع با تاکتيک‌هاي جديد مي‌خواهند توپ را به زمين دموکرات‌ها بيندازند و قدرت را در کنگره قبضه کنند.

دونالد ترامپ در حمله‌اي جديد به نانسي پلوسي رئيس دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا از وي به خاطر رد کردن طرح مرزي- مهاجرتي براي پايان دادن به بحران تعطيلي دولت مرکزي انتقاد کرد.

ترامپ و رهبران جمهوري‌خواه در کنگره قصد دارند که دموکرات‌ها را به موضع دفاعي بکشانند.

به دنبال حضور در درياي سياه صورت گرفت؛

هشدار سناتور روس درخصوص حضور ناوشکن آمريکا در درياي سياه

يکي از سناتورهاي بانفوذ روسيه در واکنش به حضور ناوشکن آمريکايي در درياي سياه، هشدار داد که بهتر است آمريکايي ها فاصله خود را از سواحل روسيه حفظ کنند.

به گزارش مهر به نقل از رويترز، سناتور «آلکسي پاشکوف» در واکنش به حضور ناوشکن آمريکايي در درياي سياه گفت: حضور ناوشکنهاي آمريکايي در درياي سياه کمکي به امنيت آمريکا نمي کند و اين کار درراستاي سياست هاي داخلي آمريکا صورت گرفته است.

اين سناتور روس در ادامه هشدار داد که بهتر است ناوشکن هاي آمريکايي فاصله خود را از سواحل روسيه حفظ کنند.ناوگان ششم دريايي آمريکا با صدور بيانيه اي اعلام کرد که ناوشکن «يو اس‌ اس دونالد کوک» (USS Donald Cook) از شمال تنگه «داردانل» (Dardanelles) عازم درياي سياه شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما