شناسهٔ خبر: 30750908 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ساخت هواپیمای ۷۲ نفره در ایران ممکن شد

همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: بسیاری از زیرساخت‌های تولید هواپیمای ۷۲ نفره در کشور فراهم است. امیدواریم بتوانیم به کمک متخصصان داخلی این هواپیما را بسازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص بهره‌برداری از هواپیمای ۷۲ نفره در کشور، بیان کرد: بهره‌برداری از هواپیمای ۷۲ نفره زودتر از هواپیمای ۱۵۰ نفره به پایان خواهد رسید.

وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌ها برای ساخت هواپیمای ۷۲ نفره در کشور موجود است. این در حالی است که برای ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره باید تمام زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

به گفته منطقی، به دلیل فراهم نبودن تمام زیرساخت‌های تولید هواپیمای ۱۵۰ نفره، بهره‌برداری از این هواپیما دیرتر از هواپیمای ۷۲ نفره اتفاق خواهد افتاد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: هواپیمای ۱۵۰ نفره چند فاز داشت که فاز اول پول آن پرداخت شد و به نتیجه رسید. اما در فاز دوم پولی پرداخت نشد و پروژه متوقف ماند که در صورت رسیدن بودجه فاز دوم آن نیز آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما