شناسهٔ خبر: 30750791 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شرکت آلومینیوم المهدی به مپنا واگذار شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سازمان خصوصی سازی در سال 94 سهام مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزگان به میزان 72 درصد و به ارزش 1750 میلیارد تومان را به بخش خصوصی

صاحب‌خبر - به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سازمان خصوصی سازی در سال 94 سهام مجتمع آلومینیوم المهدی هرمزگان به میزان 72 درصد و به ارزش 1750 میلیارد تومان را به بخش خصوصی واگذار کرد.
این سازمان امروز اعلام کرد: شرکت «فروآلیاژ گنو» خریدار پیشین سهام شرکت آلومینیوم المهدی به تعهدات خود پایبند نبود؛ بنابراین فراخوانی درخصوص جایگزینی صادر شد که پس از بررسی ها، قرارداد جایگزین با شرکت مدیریت پروژه ای نیروگاهی (مپنا) به امضا رسید.
طبق اعلام مسوولان سازمان خصوصی سازی، با توجه به اینکه خریداران به تعهدهای خود عمل نکردند، سهام در وثیقه شرکت آلومینیوم المهدی و دارایی‌های طرح آلومینیوم هرمزال به فروش می رسد.
براساس این گزارش، آلومینیوم المهدی همچنین باید ماهیانه 2500 تن آلومینیوم به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تحویل می داد، که خلف وعده کرده است.
در آخرین فراخوان سازمان خصوصی سازی که ماه گذشته منتشر شد قیمت پیشنهادی کارخانه المهدی 340 میلیارد تومان نقد و 6 قسط 123 میلیارد تومان و انتقال بدهی‌ها به خریدار جدید اعلام شد.
کارخانه آلومینیوم المهدی در سال 1369 در غرب بندرعباس ساخته شده و هم اکنون با دو هزار و یکصد نیرو، 30 درصد ظرفیت آن فعال است.
این کارخانه دارای ظرفیت سالیانه 330 هزار تن شمش آلومینیوم در 3 مرحله بوده که بتدریج تا اردیبهشت سال 84 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به ظرفیت اسمی پیش بینی شده به110 هزار تن دست یافت.
گروه مپنا به عنوان یک شرکت تولیدی، صنعتی و بازرگانی بین‌المللی به همراه 41 شرکت زیرمجموعه خود، در زمینه طراحی و احداث نیروگاه‌های حرارتی (بخار، گازی و سیکل ترکیبی)، همچنین اجرای پروژه‌های نفت و گاز و حمل و نقل ریلی و نیز در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی در این صنایع به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (EPC) و سرمایه‌گذاری خصوصی(IPP) در سطح بازار ایران و منطقه فعالیت می‌کند.
7198/6048
انتهای پیام

نظر شما