شناسهٔ خبر: 30750776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پمپئو با همتای ترک خود درباره خروج از سوریه گفت و گو کرد

نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود درباره آخرین وضعیت در سوریه و تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی از این کشور گفت و گو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رابرت پالادینو روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: مایکل پمپئو و مولود چاوش اغلو در این تماس تلفنی درباره آخرین تعاملات منطقه ای برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تبادل نظر کردند.
وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر تعهد آمریکا برای توجه به نگرانی های امنیتی ترکیه در مرز با سوریه و در عین حال حفاظت از امنیت گروه هایی که با آمریکا و ائتلاف در مبارزه با داعش همکاری داشته اند تاکید کرد.
ترامپ در 19 دسامبر با انتشار پیام توئیتری اعلام کرد که به زودی 2 هزار نیروی آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد. او به گونه ای اظهار کرد که این تصمیم در اسرع وقت اجرایی می شود اما فشارهای سیاسی و بین المللی به خصوص از سوی رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از آن شده است که این تصمیم به اجرا برسد.
این دومین باری است که ترامپ اعلام می کند قصد خروج از سوریه را دارد اما تا کنون محقق نشده است.
اختلاف میان کردهای سوریه و دولت ترکیه هم دیگر عامل تعویق این تصمیم بوده است چرا که ترکیه بارها به مواضع کردها حمله کرده است و این نگرانی وجود دارد که با خروج آمریکا، حملات ترکیه به مناطق کرد نشین سوریه افزایش یابد.
اروپام*1429

برچسب‌ها:

نظر شما