شناسهٔ خبر: 30750621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل شرکت گاز گلستان خبر داد

بهره‫مندی 95 درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز/ گازرسانی به 147 واحد صنعتی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه تمام شهرهای ما گازرسانی شده‌اند، گفت: 95 درصد از جمعیت روستاهای استان گلستان از موهبت گاز برخوردار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرحیم رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی مصرف‫کننده گاز طبیعی در استان گلستان وجود نداشت اما بعد از پیروزی انقلاب با توسعه جمعیت و صنایع و رشد روزافزون انرژی استفاده از گاز در دستور کار قرار گرفت و گازرسانی به مصارف خانگی و صنعتی انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز در استان گلستان حدود 72 درصد از سبد انرژی خانوار از گاز طبیعی تأمین می‫شود، افزود: روزانه حدود 10 تا 12 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان گلستان مصرف می‫شود و اگر به‫جای این مقدار یک لیتر بنزین و یا گازوئیل را در نظر بگیریم، بیش از 12 میلیون لیتر سوخت مایع باید مصرف شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان تصریح کرد: در کنار رشد قابل توجهی که در 40 سال از انقلاب اسلامی در بخش گازرسانی انجام شده، از 1396 تحت آیین‫نامه شورای اقتصاد جهشی برای گازدار کردن واحدهای تولیدی و صنایع صورت گرفت تا همانطور که برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی گازرسانی انجام می‫شود واحدهای تولیدی و صنایع کوچک هم گازدار شوند تا اشتغال و اقتصاد رونق بگیرد.

100 درصد شهرهای گلستان گازرسانی شده اند

رحیمی با بیان اینکه از سال 1392 تا 1395 گازرسانی به 45 واحد صنعتی که مصرف‫کننده سوخت مایع بوده‌اند انجام شد، بیان کرد: در دهه فجر امسال نیز 147 واحد صنعتی از نعمت گاز برخوردار می‫شوند.

وی با بیان اینکه تمام شهرهای ما گازرسانی شده‌اند و طرح‫های توسعه‫ای شرکت گاز و گازرسانی واحدهای صنعتی در حال انجام است، یادآور شد: 95 درصد از جمعیت روستاهای استان گلستان از موهبت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اضافه کرد: از بین 979 روستای استان گلستان 860 روستا تا ابتدای دهه فجر امسال گازدار می‫شوند و مابقی روستاها به‫دلیل مشکلاتی که از لحاظ دستورالعمل فنی و یا اقتصادی دارند، در اولویت قرار نمی‫گیرند.

رحیمی یادآور شد: درصدد هستیم تا هفته دولت سال 1399 تمام صنایعی که نیاز به گاز دارند گازدار شوند و گازرسانی به روستاهایی که در حال حاظر شرایط گازرسانی را ندارند هم انجام شود.

وی مجموع شبکه‫گذاری گاز در استان گلستان را 2 هزار و 138 کیلومتر اعلام و بیان کرد: این میزان واحدهای خانگی و صنعتی را شامل می‫شود، همچنین 561 هزار و 368 مشترک جذب‫شده در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 686 واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز بهره‫مند هستند که 90 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان را شامل می‫شوند، اظهارکرد: 64 واحد «CNG» در استان گلستان وجود دارد.

رحیمی از گازرسانی به هفت روستا و 147 واحد صنعتی در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: در مجموع 154 پروژه گازرسانی با اعتبار 240 میلیارد ریال در هفت روستا و 147 واحد صنعتی انجام می‫شود.

وی مجموع اعتبارات برای پروژه‫های قابل افتتاح و کلنگ‫زنی شرکت گاز استان گلستان در بخش روستاها، صنایع و واحدهای تولیدی در دهه فجر امسال را 586 میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان تأکید کرد: با توجه به اینکه سوخت اکثریت مردم با گاز طبیعی تامین می‫شود این مهم وظیفه ما را سنگین‫تر می‫کند و باید استانداردها و نکات لازم در زمینه اجرا و بهره‫برداری را برنامه‫ریزی و رعایت کنیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما