شناسهٔ خبر: 30750345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 قائم مقام وزير راه و شهرسازي:

افتتاح 45هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر

دماوند-ايرج صادقعلي

قائم مقام وزير راه و شهرسازي گفت: 45 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر افتتاح مي‌شود و پرونده مسکن مهرهايي که معارض ندارند، تا پايان سال 98 بسته خواهد شد.احمد اصغري مهرآبادي در حاشيه سفر به دماوند در گفتگو با خبرنگارآفرينش اظهار داشت: در اين سفر مقرر شد، شهردار رودهن و مديرکل راه و شهرسازي نماينده‌هايي براي برگزاري نشستهاي کارشناسي و حل مشکل موجود بر سر قيمت برخي اراضي تعيين کنند و اين نشستها برگزار شود و اگر مشکلاتي باقي ماند، يک جلسه با حضور فرماندار دماوند و نماينده مردم در مجلس در دفتر بنده اين مشکلات بررسي و حل شود.وي افزود: بحث آماده سازي زمينها براي مسکن مهر رودهن، نياز به احداث ديوار در برخي مناطق و ديگر خدماتي مانند فضاي سبز و آموزشي و نيز کلانتري از مواردي است، که بايد با همکاري شهردار و مديرکل راه و شهرسازي به انجام برسد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي گفت: در حال حاضر عمده کار و مشکلات حل شده است، اما هنوز مشکلاتي وجود دارد، که وظيفه ما حل آن است، رويکرد وزارت راه و شهرسازي اين است، که از منابع وزارتخانه براي ارائه خدمات زيربنايي و روبنايي کمک کنيم، در حالي که اين امر در قانون نبود ولي ما مشاهده کرديم، که دولت از نظر مالي در تنگنا است و ما نيز زمين داريم و از محل فروش زمين و يا تهاتر با پيمانکار براي خدمات زيربنايي، روبنايي و آماده سازي محل و محوطه سازي و نيز تکميل پروژه هاي باقي مانده اقدام کرديم و در لايحه 98 نيز اين امر را پيشنهاد داديم، که با مساعدت نماينده‌هاي مجلس انجام شود.

وي افزود: بسياري از کارها اگر انجام مي شد، بهتر بود، اما اين اقدامي است، که انجام شده است، بله بهتر بود، قبلا مطالعات کافي انجام مي‎گرفت و بعد از آماده سازي خدمات زيربنايي و روبنايي مسکن مهر آماده مي‌شد، اما به هرحال انجام شده و ما در حال حاضر 10 سال از عمر مسکن مهر را سپري کرديم و بايد کار را با کمک يکديگر جمع کرده و باقي مانده مشکلات حل شود.

مهرآبادي در پاسخ به اين سوال که آيا مردم نيز مي‌بايست، مبالغي براي افزايش هزينه‌هاي مسکن مهر پرداخت کنند، گفت:بله، در پرداخت هزينه‌هاي اضافي نياز است که مردم نيز کمک کنند.

افتتاح 4 پروژه عمراني و فرهنگي در گلستان

بهارستان-اصغري

سرپرست شهرداري گلستان از افتتاح 4 پروژه عمراني و فرهنگي در دهه مبارک فجر در اين شهر خبر داد.به گزارش خبرنگار ما، بهلول فرزين در جمع خبرنگاران حاضر در شهرداري گلستان از افتتاح 4 پروژه عمراني فرهنگي و خدماتي در ايام الله دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: شهرداري گلستان در دهه مبارک امسال پروژه سالن ورزشي در سبزدشت ،پارک کنار رود خانه شادچاي، ساختمان کلانتري درقلعه مير و همچنين افتتاح فاز اول پروژه آب‌هاي سطحي را به مرحله بهره‌برداري خواهد رساند.

سرپرست شهرداري گلستان با اشاره به روند رشد پروژه‌هاي عمراني و خدماتي در شهر گلستان نيز گفت: چند پروژه اساسي در شهر گلستان از روند رشد مطلوبي برخوردار است، که در آينده نه چندان دور به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.اين مسئول همچنين اضافه کرد: انجام پروژه‌هاي عمراني در سطح شهر يکي از نيازهاي اساسي براي توسعه گلستان است، که ميتوان به فاز دوم پارک «مادر» در ده متري چهارم تا هشتم اشاره کرد، که به متراژ 18 هزار متر مربع و اعتباري بالغ بر 54 ميليارد ريال تکميل شده و آماده افتتاح است.

شهردار قدس:

اجراي پروژه هاي فرهنگي در شهر قدس

شهر قدس-خبرنگار آفرينش

مسعود مختاري از هدف گذاري 16 پروژه در زمينه هاي فرهنگي، ورزشي، فضاي سبز و بهسازي فضاهاي شهري براي افتتاح در دهه فجر سال جاري خبر داد.

مسعود مختاري گفت: يکي از مهمترين اولويتهاي مجموعه مديريت شهري در دوره جديد بر اتمام و تکميل پروژه هاي نيمه تمام و تقويت زيرساخت‌هاي عمراني معطوف شده بود که افتتاح و بهره برداري از 28 پروژه عمراني شاخص و حائز اهميت در هفته دولت سال جاري گوياي عزم راسخ و اهتمام اين مجموعه در راستاي خدمت رساني مطلوب به شهروندان و تحقق مطالبات به حق ايشان و دستيابي به توسعه پايدار شهر قدس است.

شهردار قدس افزود: با توجه به اينکه امسال چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي است، در ماه‌هاي منتهي به دهه فجر روند اجرايي کم سابقه‌اي در اجراي پروژه‌هاي زيرساختي و عمراني سطح شهر شاهد هستيم تا شهروندان از دستاوردها و برکات اين دهه بهره مند گردند.

وي با اشاره به اينکه اين پروژه ها در زمينه هاي فرهنگي، فضاي سبز، ورزشي، خدمات شهري اجرايي مي شوند، گفت: با توجه به اهميت و ضرورت وجود فضاهاي سبز و ورزشي در سطح شهر، پروژه هايي چون فاز نخست بوستان مسافر، فاز اول بوستان حنانه، فاز اول بوستان بانوان و ساماندهي و بازسازي فاز نخست بوستان آزادگان در حال اجرا مي باشد که در دهه فجر سال جاري به بهره برداري مي‌رسند.

مختاري در ادامه بيان داشت: در زمينه فرهنگي نيز با توجه به لزوم گسترش و توسعه مراکز فرهنگي، اين شهرداري احداث و توسعه فرهنگسراها را با هدف توانمندسازي و ارتقاي سطح علمي- فرهنگي جامعه در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار قدس به پروژه هاي فرهنگي هدف گذاري شده براي افتتاح در دهه فجر سال جاري اشاره کرد و گفت: احداث خانه فرهنگ استقلال با مساحت زيربنا 950 متر مربع در دو طبقه 450 متري، احداث خانه فرهنگ شهيد عزيزي با 1600 متر مربع زيربنا در 272 متر مربع زمين در 5طبقه و نيم از جمله پروژه هاي فرهنگي در حال اجرا مي باشند.

نظر شما