شناسهٔ خبر: 30750117 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دهمین مورد اهدای عضو در آذربایجان غربی ثبت شد

علی افشانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای بدن یک بیمار که ایست قلبی شده بود، با رضایت خانواده اش اهدا شد.وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو

صاحب‌خبر - علی افشانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای بدن یک بیمار که ایست قلبی شده بود، با رضایت خانواده اش اهدا شد.
وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو این مرد در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، 2 کلیه این بیمار در ارومیه به 2 بیمار ارومیه ای که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.
وی بیان کرد: کبد این فرد نیز برای اهدا به بیمارستان شیراز و قلب و نسوج قلبی او برای پیوند به تهران ارسال شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: پسر هشت ساله، نوجوان 15 ساله، پسر 27 ساله و دختر 17 ساله مهابادی، بانوی 37 ساله و دختر 27 ساله ارومیه ای و نوجوان 16 ساله خویی از جمله افرادی بودند که طی سال جاری اعضای بدن آنها به بیش از 30 بیمار در کشور اهدا شده است.
افشانی افزود: اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده، کلیه ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 25 هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها 800 نفر در سال اهدای عضو می کنند.
سالانه حدود 2 هزار و 500 نفر در کشور شرایط اهدای عضو می یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می کنند.
روزانه هفت تا 10 نفر و سالانه حدود سه هزار نفر در کشور بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.
8137/ 3020
انتهای پیام

نظر شما