شناسهٔ خبر: 30749891 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 سوال روز

چه بلايي بر سر حسيني آمده؟

يک نکته کليدي که در بازي ايران و عمان کمتر به آن پرداخته شد، افت شديد مدافع جوان تيم ملي است.

مجيد حسيني براي فيکس شدن در ترکيب تيم ملي فقط به چند دقيقه کوتاه در بازي مقابل مراکش در جام جهاني نياز داشت. او در همان فرصت کوتاه چنان مقتدر و با اعتمادبه‌نفس بازي کرد که در دو بازي بعدي مقابل اسپانيا و پرتغال هم به طور کامل بازي کرد و به نظر مي‌رسيد تا سال‌ها زوج او و پورعلي‌گنجي، زوج اصلي خط دفاعي تيم ملي باشد اما از بازي اول مقابل يمن در جام ملت‌ها، اين فرضيه کمي رنگ باخت. او دو اشتباه بد مقابل مهاجمان اين تيم مرتکب شد و بعد از انجام يک خطاي خشن در ميانه ميدان بود که کي‌روش از او قطع اميد کرد و در بين دو نيمه، پژمان منتظري را جايگزين او کرد. حسيني در دو بازي مقابل ويتنام و عراق هم نيمکت‌نشين بود اما کي‌روش که آن نمايش بد مقابل يمن را يک اتفاق مي دانست، براي بازي با عمان دوباره به مدافع جوان تيمش اعتماد کرد و او را در ترکيب اصلي قرار داد. اما حسيني باز هم پاسخ خوبي به اين اعتماد نداد. او در دقيقه اول بازي از مهاجم عمان جا ماند و مجبور شد روي او خطاي پنالتي انجام دهد و اگر بيرانوند اين پنالتي را نمي‌گرفت، معلوم نبود چه اتفاقي براي تيم ملي در اين بازي مي‌افتاد. حسيني در ادامه کمي بهتر ظاهر شد و يکي دو بار پاس‌هاي خطرناک هافبک‌هاي عمان را قطع کرد اما در نيمه دوم يک بار ديگر در نبرد با مهاجم عمان مغلوب شد و روي او خطا کرد. خطايي که پشت محوطه جريمه انجام شد و فرصت خوبي را براي عماني‌ها فراهم کرد که البته از دست رفت.

مشخص نيست در اين مدت چه اتفاقي براي حسيني افتاده است که او از يک مدافع مستحکم و بااعتمادبه‌نفس، تبديل به يک مدافع متزلزل، بي‌روحيه و پراشتباه شده است. قطعا او توانايي‌هاي فوق‌العاده‌اي دارد و نمايش‌هاي او در جام جهاني، پتانسيل او را به خوبي نشان داده است اما مشخص نيست او چرا از خودش اين قدر فاصله گرفته و در بازي‌هاي تيم ملي، پراشتباه ظاهر مي‌شود. شايد مصدوميت‌ها و نيمکت‌نشيني‌هاي گاه و بيگاه در تيم باشگاهي‌اش در ترکيه باعث کم شدن روحيه و اعتمادبه‌نفس او شده است اما هر چه هست او بايد هر چه زودتر خوش را پيدا کند و به شرايط ايده‌آلش برگردد که اگر اين اتفاق نيفتد، به زودي نه تنها از ترکيب اصلي بلکه از اردوهاي تيم ملي هم دور خواهد شد.

خداحافظي با ذوب آهن

مسلمان، ساز جدايي را کوک کرد

محسن مسلمان هافبک تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان که در چند روز اخير در تمرينات ذوب آهن غيبت داشته، به زودي از اين تيم جدا خواهد شد. در ابتداي فصل پس از اين که برانکو ايوانکوويچ عذر محسن مسلمان را خواست، او تصميم گرفت با پيوستن به تيم سابقش يعني ذوب آهن اصفهان راه بازگشت به دوران اوج فوتبالش را از سر بگيرد. مسلمان که آقاي پاس گل ليگ شده بود، يکي از جذاب ترين انتقال هاي تابستان را رقم زد اما از همان ابتداي فصل کار او زير نظر اميد نمازي آن طور که مي خواست پيش نرفت.

نمازي نظر برانکو را درباره مسلمان داشت و مي گفت که او بايد بيشتر بدود، بيشتر تلاش کند و جنگندگي بيشتري داشته باشد و صراحتا مي گفت از ستاره اي نظير محسن مسلمان انتظار مي رود که هرروز خودش را به مربي تيم اثبات کند. مهندس سابق پرسپوليسي ها در تيم اميد نمازي گل هاي زيبايي هم زد اما هيچ گاه بازيکن مورد علاقه مربي سابق تيم ملي نبود.

حتي نمازي در مقطعي او را از تيم کنار گذاشت اما در آخر اين اميد نمازي بود که از ذوب آهن رفت و هافبک بازي ساز شماره 10 در جمع سبزپوشان ماند تا در تيم عليرضا منصوريان به ستاره هميشگي تبديل شود. منصوريان که پيش تر از علاقه زيادش به مسلمان پرده برداشته بود، در تمام بازي ها اين بازيکن را در ترکيب اصلي قرار داد ولي حالا به نظر مي رسد راه محسن مسلمان از منصوريان و ذوب آهن نيز جدا شده است. اين در حالي است که تصور مي شد وي زير نظر عليرضا منصوريان بدرخشد و به بهبود وضعيت ذوبي ها در نيم فصل دوم ليگ هجدهم کمک کند.

او در تمرينات چند روز اخير ذوب آهن حضور نداشته و همين موضوع در کنار اتفاقات ديگر باعث شده تا هافبک 27 ساله نزديک به در خروجي باشگاه اصفهاني باشد. البته فعلا مشخص نيست که او راهي کدام تيم خواهد شد اما به نظر مي رسد تا همين چند روز آينده از جمع سبزها جدا شود و يک بار ديگر ذوب آهن را ترک کند. مسلمان در دوران فوتبالش براي ذوب آهن، ملوان، پرسپوليس و فولاد توپ زده و بايد ديد آيا يک باشگاه جديد را در فوتبال ايران تجربه خواهد کرد يا خير؟

البته جدايي مسلمان لزوما دلايل فني ندارد و بخشي از آن به تفاوت بازي در دو باشگاه مختلف و دل بستگي او به فضاي تيمي مثل پرسپوليس برمي‌گردد که او از ستاره هايش بود. اگر موقعيت پرسپوليس از دست مسلمان ليز نمي خورد، او حالا شرايط متفاوتي در فوتبال ايران مي داشت. اما افسوس که اين بازيکن خوش نقش و تکنيکي و بازي ساز که برانکو همواره از او به عنوان يکي از بااستعدادترين ها ياد کرده، در پرسپوليس نتوانست خود را باخواسته هاي سرمربي تطبيق دهد و سرنوشتش دچار تغيير شد.

فرصت کم استقلال در نقل و انتقالات

استقلالي‌ها هنوز اقدام به خريد بازيکني در پنجره نقل و انتقالات زمستاني نکرده‌اند و اين در حالي است که آن‌ها تا همين جاي کار، 3 بازيکن خود را به صورت قطعي از دست داده‌اند. جابر انصاري در کنار الحاجي گرو و مارکوس نويماير 3 بازيکني هستند که از استقلال جدا شدند تا آينده فوتبالي‌شان در باشگاه‌هاي ديگري رقم بخورد. در مقابل اما باشگاه هنوز نتوانسته با خريد‌هاي جديد، جاي خالي اين بازيکنان را پر کند و از اين رو، با مشکلاتي مواجه شده است. اين در حالي است که نقل و انتقالات زمستاني در روز 13 بهمن به اتمام مي‌رسد و باشگاه کمتر از دو هفته ديگر زمان براي جذب ياران جديد و ترميم نقاط ضعف تيم، در اختيار دارد.

حريف آسيايي استقلال به ‌دنبال مدافع يوونتوس

صفحه توئيتري روزنامه «استاد الدوحه» قطر، خبر از مذاکره باشگاه الدحيل قطر با باشگاه يوونتوس براي انتقال مدافع بانوي پير داده است.

براساس اين گزارش، باشگاه قطري مذاکراتي را با مديران بيانکونري براي جذب آندره بارزالي در نقل‌وانتقالات زمستاني داشته است. بارزاليِ 37 ساله سابقه بازي در تيم‌هاي ولفسبورگ و کيه‌وو را هم در کارنامه دارد و با تيم ملي ايتاليا، به قهرماني جام جهاني 2006 رسيده است. تيم فوتبال الدحيل قطر در مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا با تيم‌هاي استقلال، الهلال عربستان و العين امارات همگروه است.

نظر شما