شناسهٔ خبر: 30749811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر تجارت انگلیس از خطرات برگزیت می‌گوید/سونامی سیاسی در انتظار بریتانیا

وزیر تجارت انگلیس هشدار داده در صورتی‌که دولت به تصمیم رای‌دهندگان برای خروج از اتحادیه اروپا توجه نکند، این کشور با یک «سونامی سیاسی» مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -



سه‌شنبه گذشته پارلمان انگلیس به توافق «ترزا می» ‌با اتحادیه اروپا در خصوص «برگزیت» رای منفی داد. «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر بعد از این رأی‌گیری، طرح رأی عدم اعتماد به نخست‌وزیر را تقدیم پارلمان کرد. اما روز بعد 325 نماینده با عدم رای اعتماد به دولت «می» ‌مخالفت کردند و بدین ترتیب او نخست‌وزیر ماند. «می» ‌بعد از شکست طرحش در پارلمان انگلیس، طی اظهاراتی گفته بود که هفته آینده طرح جایگزین دولتش را در زمینه برگزیت به مجلس عوام ارائه خواهد داد و حالا همه منتظر هستند ببینند او چه طرحی را ارائه خواهد کرد. این در حالی است که اتحادیه اروپا تأکید کرده، حتی یک امتیاز اضافه به انگلیسی‌ها نخواهد داد.
 «لیام فاکس»  وزیر تجارت انگلیس روز یک‌شنبه هشدار داد در صورتی‌که دولت به تصمیم رای‌دهندگان برای خروج از اتحادیه اروپا  توجه نکند، این کشور با یک «سونامی سیاسی» مواجه خواهد شد.
 به گزارش فارس، وی در یادداشت منتشرشده در روزنامه «ساندی تلگراف» نوشت: «شکست در عدم تحقق وعده‌ها درباره برگزیت، شکاف عمیقی را بین پارلمان و مردم ایجاد می‌کند؛ شکافی در نظام سیاسی که پیامدهای ناشناخته دارد.» هرج‌و‌مرج سیاسی در انگلیس، در حالی صورت گرفته که این کشور از لحاظ حقوقی بایستی تا ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود و با توجه به شرایط کنونی ترزا می ‌چاره‌ای جز رجوع دوباره به اتحادیه اروپا و انجام مذاکرات بیشتر با این اتحادیه ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما