شناسهٔ خبر: 30749128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد

مقاوم‌سازی و بهسازی بیش از ۷۸ هزار واحد روستایی در آذربایجان‌ غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌ غربی گفت: تاکنون بیش از ۷۸ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی مقاوم‌سازی شده که از این تعداد مراحل کار ۷۶ هزار و ۸۰۰ واحد به طور کامل به پایان رسیده است.

صاحب‌خبر -

محمود بدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه از دو هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌ غربی تاکنون اهالی یک هزار و ۷۳۲ روستا از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: در این روستاها، تعداد بیش از ۷۸ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده که از این تعداد، مراحل کار ۷۶ هزار و ۸۰۰ به طور کامل به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای انجام این طرح‌ها افزود: اعتبار هزینه شده برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی تا به امروز برابر با هفت هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال بوده و در حال حاضر سقف فعلی تسهیلات ۲۵ میلیون با بازپرداخت ۱۵ ساله و با کارمزد پنج درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌ غربی، با بیان اینکه در ۹۹۳ روستای باقیمانده نیز اقداماتی مانند مراجعه منزل به منزل جهت ترغیب اهالی این روستا برای استفاده از تسهیلات و برگزاری جلسات مشترک با دهیاران و اعضای شورای اسلامی جهت توجیه آنها انجام شده است، عنوان کرد: با همکاری اهالی اقداماتی برای مقاوم‌سازی و بهسازی ساختمان‌ها در روستاهای مذکور آغاز خواهد شد.

بدلی با بیان اینکه تاکنون 4260 پرونده پرداخت تسهیلات، جذب و به بانک‌ها معرفی شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد،‌بیش از 2150 پرونده با بانک‌های عامل عقد قرارداد شده و تعداد یک 1350 واحد نیز تاکنون در سطح استان مقاوم‌سازی شده‌اند.

انتهای پیام/ح

نظر شما