شناسهٔ خبر: 30749116 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصراقتصاد | لینک خبر

اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی پروژه‌های مشارکتی خیرین در بودجه ۹۸

صاحب‌خبر -
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در لایحه بودجه سال۹۸ اعتبارات پروژه‌های مشارکتی خیرین به یکهزار میلیارد تومان رسیده است.

مهراله رخشانی‌مهر با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز ، اظهار کرد: سال آینده سالی نویدبخش برای خیرین نیکوکار خواهد بود؛ چرا که با برنامه‌ریزی دقیق، تمام توان خود را برای جذب حداکثری اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: سازمان نوسازی مدارس کشور سازمانی پروژه محور است و تا زمانی که اعتبارات لازم تأمین نشود نمی‌تواند در راستای انجام رسالت خطیر خود که همان توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی است موفق عمل کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  با بیان اینکه خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز به عنوان معماران فرهنگی جامعه نقش بسیار ارزشمندی در ترویج و توسعه فرهنگ کار خیر در کشور دارند، گفت: طی یک سال گذشته از دیماه سال ۹۶ تا کنون حدود ۶۵۰ هزارمیلیارد  تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام خیرین تخصیص یافته است که این میزان حدود سه برابر سال ۹۵ بوده است.

رخشانی مهر با تأکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای جذب حداکثری اعتبارات پروژه های نیمه تمام خیرین ، خاطر نشان کرد: این نوید را برای خیرین مدرسه ساز می‌دهیم که در لایحه بودجه سال۹۸ اعتبارات پروژه های مشارکتی خیرین به یکهزار میلیارد تومان رسیده است که با این رقم می توان بخش عمده‌ای از مشکلات پیش روی پروژه‌های خیرساز را مرتفع کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  گفت: با جذب اعتبارات لازم و همچنین مشارکت نیکوکاران عرصه مدرسه‌سازی و بدنه اجتماعی کشور می‌توان اقدامات مؤثر و ماندگاری در زمینه توسعه و بازسازی مدارس کشور انجام داد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت حل مشکلات و موانع حقوقی فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز ، تصریح کرد: این موضوع مشارکت جدی مجامع خیرین مدرسه ساز را می طلبد و باید با همفکری و مشاوره‌های درست و از مجاری قانونی برای حل و فصل این فعالیت‌های ارزشمند قدم برداشت.

رخشانی مهر در پایان اظهار کرد: امیدواریم سال آینده سالی پرخیر و برکت برای فعالیت خیرین مدرسه‌ساز و  توسعه فضاهای آموزشی کشور باشد و خروجی این عزم جدی، توسعه مدارس، توسعه فرهنگ و بالندگی جامعه را در پی داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما