شناسهٔ خبر: 30748944 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام ملت های آسیا/

دستان «رایان» استرالیا را به یک چهارم نهایی رساند

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال استرالیا با درخشش «متیو رایان» دروازه بان خود در ضربات پنالتی برابر ازبکستان برنده شد و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه شب ایرنا؛ تیم های ملی فوتبال استرالیا و ازبکستان از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2019 در ورزشگاه «خلیفه بن زاید» شهر العین امارات به مصاف هم رفتند که استرالیا مدافع عنوان قهرمانی در ضربات پنالتی چهار بر 2 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. این دیدار در وقت های قانونی و اضافه با تساوی صفر بر صفر همراه شد.
قضاوت این دیدار بر عهده «عبدالرحمن الجاسم» از قطر بود.
در ابتدای این دیدار، اشتباهات مکرر در میانه میدان سبب شد تا بازیکنان برای به دست آوردن توپ، خطاهای متعددی را مرتکب شوند که داور قطری سه بار با استفاده از کارت زرد، جریان بازی را کنترل کرد.
نیمه نخست این دیدار کم هیجان با تساوی بدون گل به اتمام رسید تا امید ها به نیمه دوم معطوف شود.
در نیمه دوم هم شرایط تغییری نکرد و تیم ها تمایلی برای ارائه بازی هجومی نداشتند و تنها 2 فرصت نسبی ایجاد شد که نتیجه ای نداشت تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.
در وقت های اضافه نیز، تلاشی از سوی بازیکنان برای رسیدن به گل صورت نگرفت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.
در ضربات پنالتی «متیو رایان» دروازه بان سرشناس استرالیا موفق به مهار 2 ضربه بازیکنان ازبکستان شد تا تیمش با پیروزی چهار بر 2 و به سختی راهی یک چهارم نهایی شود.
با این اوصاف استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار امارات و قرقیزستان می رود.
از ساعت 20 و 30 دقیقه امشب در دیگر دیدار یک هشتم نهایی، امارات میزبان این رقابت ها با قرقیزستان رو به رو می شود.
پیش از این تیم های ایران، ویتنام، چین و ژاپن با غلبه بر حریفان به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.
**ترکیب استرالیا
متیو رایان، میلوس دجنک، ترنت سینس بوری، رایان برت‌گرانت، عزیز بهیچ، مارک میلیگان، جکسون ایروینه، توماس روجیچ، آور مابیل(متئو لکی)، کریس اکونومیدیس(رابی کروسه) و جیمی مکلارن(آپوستولیس جیانو)
**ترکیب ازبکستان
ایگناتی نستروف، داورون کاشیموف، آنزور اسماعیلوف، اسلام توختاخوجائف، اولگ زوتی‌اف، جاووخیر سیدیکوف(اکرم علی‌بائف)، اودیل احمدوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، اتابک شوکوروف، داستونبک خامداموف و الدار شامرادوف(مارات بیکمائف)
ورزشی**3783**9129

نظر شما