شناسهٔ خبر: 30748926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دمشق: اگر حمایت‌های آمریکا نبود اسرائیل به تجاوزات خود ادامه نمی‌داد

R36348/P/S8,90,1128/CT10

وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به دمشق دو نامه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نوشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت درباره تجاوز جدید اسرائیل به دمشق و حومه آن اعلام کرد: این تجاوز جدید در راستای تلاش‌های مستمر رژیم صهیونیستی برای طولانی کردن مدت بحران در سوریه و تقویت روحیه تروریست‌های باقی مانده مزدور این رژیم صورت گرفته است.

این نامه می افزاید: تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به سوریه برای فرار از مشکلات داخلی روز افزون این رژیم و دلایلی صورت گرفته که جامعه جهانی کاملا از آن آگاه است.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: اگر حمایت‌های نامحدود و مستمر آمریکا و کشورهای معروف شورای امنیت از رژیم صهیونیستی نبود این رژیم به اقدامات خصمانه خطرناک خود ادامه نمی داد.

این وزارتخانه از شورای امنیت خواست که به مسئولیت‌های خود در راستای منشور سازمان ملل متحد که مهمترین آن حفظ امنیت و صلح بین المللی است عمل کرده و برای جلوگیری از تجاوزهای اسرائیل اقداماتی قاطعانه و فوری اتخاذ کند.

دمشق همچنین از شورای امنیت خواسته که اسرائیل را به عمل به قطعنامه‌های مرتبط وادار کرده و این رژیم را به دلیل ارتکاب جنایات و انجام اقدامات تروریستی علیه ملت سوریه و ملت فلسطین محاکمه کند.

راس ساعت 1:30 بامداد دوشنبه (به وقت محلی)، دشمن متجاوز اسرائیل حملات گسترده هوایی و زمینی و از طریق موشک‌های هدایت‌شونده (به دمشق) صورت داد. سامانه‌های دفاع هوایی‎مان به سرعت واکنش نشان دادند و موشک‌های متجاوز را رهگیری، و بسیاری از آنها را قبل از رسیدن به هدف منهدم کردند.»

به گزارش سانا این حملات اسرائیل از آسمان لبنان و دریاچه «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

هم‌زمان یک منبع نظامی دیگر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تصریح کرد، پدافند هوایی سوریه موفق شد 38 فروند موشک شلیک‌شده از سوی دشمن صهیونیست به سوی اهدافی در خاک سوریه را پیش از رسیدن به هدف سرنگون کند.

طبق گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی در این تجاوز آشکار شماری از مراکز نظامی در محدوده فرودگاه دمشق، منطقه «الکسوه» در حومه جنوب شهر و مراکزی در استان‌های «القنیطره» و «السویداء» در جنوب سوریه را هدف قرار داد اما موفقیتی به دست نیاورد .

دقایقی بعد از این حمله به دمشق، رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را بر عهده گرفت. «افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش این رژیم در حساب کاربری خود در توییتر، مدعی شد که مواضع نظامی ایران در خاک سوریه در این حمله هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما