شناسهٔ خبر: 30748906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احداث ۴۰۰ هزار واحد در راستای رونق و آبادی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور از احداث ۴۰۰ هزار واحد در راستای رونق و آبادی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی کشور امشب در جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی گفت: اقدامات ملی در دستور کار است که دولت و وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر در حال پیگیری هستند که برای ۲ سال آینده ۴۰۰ هزار واحد احداث شود.

وی افزود: از ۴۰۰ هزار واحد ۱۰۰ هزار واحد به بنیاد مسکن داده شده است تا  بر این اساس این مکان هایی که نیاز به زمین دارند براساس دستور العمل کار‌ها انجام شود،  همچنین برای واحد‌های مسکونی بنیاد مسکن نیز تفاهم نامه‌ای انجام گرفته است.

نبیان گفت:  ۱۰۰ هزار واحد در حوزه باز آفرینی شهری و ۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز در طرحی که برای شهر‌های جدید در سطح کشور است  در نظر گرفته شده و این ۴۰۰ هزار واحد باید به صورت جهادی انجام شود تا به رونق و آبادی کشور کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با بیان اینکه امیدواریم مشکلات واگذاری اراضی جهت صنوف آلاینده با دغدغه ۱۴ ساله انجام شود، افزود: برنامه ریزی شده بود تا در سه فاز واگذاری‌ها انجام شود، اما با بازدید صورت گرفته و گزارش‌ها که پیگیری خواهد شد واگذاری‌ها زودتر و سریع‌تر انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهرک آی تی در بسیاری از استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: نکته اصلی تأمین آب است که اگر این مناسب سازی انجام شود پیگیری و اقدام خواهیم کرد.

نبیان با اشاره به پادگاه ۰۴ که در وسط شهر قرار گرفته و موانعی را برای معبر ایجاد کرده و دیوار و سیم خاردار‌های آن هنوز هم وجود دارد،افزود:باید برای چاره جویی آن اقداماتی انجام شود و سند این پادگان‌ها باید به اسم دولت جمهوری اسلامی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور اظهار کرد: ما برنامه ریزی کرده ایم تا با صحبتی که با ارتش انجام شود تا دو هفته آینده این موضوع را بررسی کنیم تا دیوار‌ها و سیم خاردار‌ها که مانعی برای معابر است تخریب شوند.

معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در ۱۵ روز گذشته این دومین شورای مسکن است که برگزار می‌شود، گفت: ما می‌توانیم با انجام اقدامات در دستور کار برای مسکن مهر جزء ۴ استانی باشیم که پرونده مسکن مهر را ببندیم و توان استان روی اجرای پروژه‌های جدید باشد.

وی افزود: تأکید ما بر روی اراضی است که واگذار شده مردم ساخت و ساز‌هایی دارند و امیدواریم راهکار‌هایی بر‌ای مدیریت آن انجام شود.

معتمدیان گفت: با طرح صنوف آلاینده موافقت شده است همچنین در بحث شهرک آی تی از سوی شهرداری کمک‌ها صورت گرفته اما همچنان در مورد احداث فضای سبز به دلیل سرانه پایین فضای سبز استان، امیدواریم کمک‌هایی انجام شود و استان ما در خصوص بازآفرینی آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/غ

پروژه های مسکن مهر نیازمند سرعت

نظر شما