شناسهٔ خبر: 30748447 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌اقتصاد | لینک خبر

چالش تنوع محصول در سایپا

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جدید در مراسم معارفه اش عنوان کرد

گروه تولید-معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از محورهای اصلی مورد نظر وزارت صنعت، تامین نقدینگی لازم برای تولید خودرو است و در این زمینه دستکم چهار هزار میلیارد تومان به خودروسازی اختصاص می یابد.

«فرشاد مقیمی» در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سایپا افزود: صنعت خودرو سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد صنعتی کشور دارد و بیش از ۱۱۰هزار نفر در این صنعت و افزون بر ۵۰۰ هزار نفر در صنوف مرتبط با آن مشغول به کارند که نشان از مسئولیت سنگین مسئولان در قبال این صنعت دارد.مقیمی در ادامه تاکید کرد: همه باید کمک کنیم این صنعت بتواند بار دیگر به شرایط گذشته بازگردد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به تعهد ۱۳۲ هزار دستگاهی سایپا به مشتریان اشاره کرد و تلاش مدیریت جدید شرکت در تحویل هر چه سریع‌تر این خودروها را خواستار شد.

در این مراسم «شهریار طاهرپور»،سرپرست ایدرو نیز یادآور شد: ساماندهی و منطقی سازی فضای بازار خودرو با در نظر گرفتن الزام های بنگاهداری، رعایت حقوق مصرف کنندگان و شرایط خاص اقتصادی کشور از موضوع های جدی در این بخش است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم در نخستین روز کاری خود در این شرکت اعلام کرد: اولویت اول ما در سایپا مشتری مداری است که در این زمینه مشکل داشتیم و باید با همت و تلاش در جهت رفع مشکل تاخیر در تحویل که باعث ایجاد نارضایتی شده است تلاش کنیم و رضایت همه مشتریان را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: بحث دوم افزایش تیراژ تولید است که این موضوع مورد نظر وزارت صنعت نیز است و باید با همکاری و همیاری زنجیره تامین ، براساس برنامه ریزی دقیق تولید را افزایش و برنامه های سایپا و سیاست های وزارت صمت را پوشش دهیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: بحث دیگر مشکل محصول در سایپاست که از نظر تنوع محصول دچار مشکل هستیم که باید بر اساس برنامه ریزی نیاز مشتریان را پوشش دهیم و با همکاری مرکز تحقیقات سایپا و همچنین دانشگاه‌های کشور در دو مبحث افزایش عمق داخلی سازی و تولید محصولات با تکنولوژی روز فعالیت کنیم.

وی افزود : بحث دیگری که بسیار مهم است نظم و کنترل مباحث مالی است و باید دراین زمینه با دقت تلاش کرد تا بتوانیم منافع ذینفعانمان را به خوبی تامین کنیم و با تخصیص درست منابع در تدارک زنجیره تامین دچار مشکل نشویم.

 

 

نظر شما