شناسهٔ خبر: 30747206 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تنظیم نرخ «چرت زدن» با دستبندهای هوشمند / ردیابی ریتم 6 میلیارد خواب شبانه توسط «فیت بیت»

دستبندهای هوشمند «فیت بیت» به دنبال اجرای طرحی هستند که بتوانند به کاربران خود کمک کنند راحت تر چرت بزنند. این دستاورد می تواند برای بسیاری از افراد که دچار اختلالات خواب هستند مفید باشد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستبندهای هوشمند «فیت بیت» به دنبال اجرای طرحی هستند که بتوانند به کاربران خود کمک کنند راحت تر چرت بزنند. این دستاورد می تواند برای بسیاری از افراد که دچار اختلالات خواب هستند مفید باشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیت بیت برای اجرای طرح خود، وضعیت خواب 6 میلیارد نفر را در طول شب ردیابی کرد و این نتایج را با هدف بررسی آماری خواب افراد بالغ دسته بندی کرد.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده،  حدود یک سوم از بزرگسالان آمریکایی از خواب کافی برخوردار نیستند و دو سوم کارمندان نیز می گویند در صورتی که می توانستند بیشتر بخوابند، در کسب و کار خود موفق تر بودند. جالب است بدانید که بسیاری از رهبران سرشناس حوزه  کسب و کار مانند جف بزوس، شریل سندبرگ، بیل گیتس و آریانا هافینگتون بارها در مورد مزایای خواب کافی کارمندان سخنرانی کرده اند.

اما به نظر می رسد شیوه های خواب و بیداری بسیاری از افراد   با مشکلاتی همراه است. در ماه مارس، فیت بیت اطلاعاتی را از کاربرانی که  مایل به همکاری در طرح پژوهشی فیت بیت بودند جمع آوری کرد. این اطلاعات در خصوص خواب شبانه افراد بود و شامل 6 میلیارد شب خوابی می شد، البته همه این داده ها به شکل ناشناس جمع آوری شده اند.

در سراسر ایالات متحده، داده ها نشان می دهد که اهالی بوستون بیشترین زمان خواب را در ثبت کرده اند و نیویورکی کمترین نرخ استراحت را دارند.

دکتر فیلیپ گرمان، استاد روانپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، در این خصوص می گوید: "اکثر مردم نیاز به یک خواب خوب و کافی برای افزایش قدرت روانی و جسمانی خود هستند. "

با این وجود اغلب افراد نمی دانند چه زمانهایی کم خوابی دارند و سعی می کنند کم خوابی خود را با خوردن خوراکی یا تنقلات شیرین کنترل کنند. این روشی است که هم به افزایش وزن منجر می شود و هم به مشکلاتی مثل عدم تمرکز روانی. با این وجود، فیت بیت تصمیم دارد یک سنجشگر ویژه برای چرت زدن در دستبندهای خود ایجاد کند. درواقع قرار است این سنجشگر با ردیابی ساعات خواب و بیداری و نرخ تحرک افراد به آنان کمک کند خواب خود را بهتر تنظیم کنند و در صورت نیاز هم گاهی چرت بزنند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما