شناسهٔ خبر: 30746785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

در انتظار تصمیم سعوی‌ها

اخراج پیتزی از جمع کویرنشینان نزدیک است؟ (عکس)

تیم ملی عربستان با قبول شکست برابر ژاپن از دور مسابقات جام ملت‌های آسیا کنار رفت تا مربی آرژانتینی این تیم در آستانه اخراج قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌ سه"،  عربستانی‌ها بعد از شکست مصر در جام جهانی 2018 روسیه بسیار امیدوار کننده ظاهر و از همان موقع به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی آسیا معرفی شدند. آن‌ها با سرمربی سابق تیم ملی شیلی به جوان گرایی روی آوردند و استفاده از تاکتیک روز دنیا را در دستور کار خود قرار دادند. نتیجه اش هم بازی اخیرشان با ژاپن بود. ثبت 76 درصد مالکیت توپ و رد و بدل کردن نزدیک به 650 پاس بین یکدیگر.


شاهین‌های کویر جام ملت‌ها را با یک برد پر گل برابر کره شمالی آغاز کردند تا از همان ابتدا خط و نشانی سخت برای دیگر رقبا بکشند. سپس نوبت به لبنان رسید تا قربانی جدید بازی خوب شاگردان پیتزی شود. اما جدال حیثیتی با قطر تمام رشته‌های سربازان سعودی را پنبه کرد. عنابی پوشان با هدایت سانچز اسپانیایی یک برد شیرین را به دست آوردند و ضمن برنده شدن در این دربی حساس عربستان را به ژاپن سپردند.


سفید پوشان سعودی در مصاف با سامورایی‌ها هم سرتر ظاهر شدند اما تجربه اروپایی بازیکنان جوان ژاپن آن‌ها را زمین گیر کرد و عربستان علی‌رغم داشتن موقعیت‌های خوب به عنوان اولین حذف شده بزرگ جام ملت‌ها لقب گرفت. حالا مسئولان فوتبال این کشور در دو راهی سختی قرار دارند؛ ادامه کار با پیتزی یا قطع همکاری با وی.


بی شک فوتبال این کشور با جوان گرایی درست در مدار پیشرفت قرار گرفته است. به خصوص نحوه نمایش آن‌ها در آینده می‌توان عربستانی‌ها را به یک مدعی سرسخت و تمام عیار بدل کند. اما در این میان باخت حیثیتی به قطر و حذف زودهنگام از مسابقات می‌تواند بار دیگر مدیران ورزش این کشور را به اصلشان یعنی اتخاذ تصمیمات هیجانی و شتاب زده و اخراج این مربی تاثیرگذار بازگرداند.

 

 

نظر شما