شناسهٔ خبر: 30746618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارمندان آمریکایی در صف غذای رایگان یک آواره سوری

تهران - ایرنا - بسیاری از کارمندان دولت فدرال آمریکا با طولانی شدن تعطیلی دولت در این کشور برای تامین مایحتاج زندگی دچار مشکل شده اند، در این شرایط یک آواره سوری که صاحب رستورانی عربی در ایالت 'تنسی' است همه روزه به کارمندانی که پشت مغازه اش صف می بندند، غذای رایگان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از پایگاه شبکه خبری 'الجزیره'، «یاسین طرو» یکی از میلیون ها آواره سوری است که پس از شعله ور شدن آتش جنگ در سوریه مجبور به ترک وطن شد و در سال 2014 آمریکا را برای ادامه زندگی انتخاب کرد.
یاسین و دوستانش پس از ورود به آمریکا تصمیم گرفتند تا رستورانی عربی به نام 'فلافل هاوس' را تاسیس کنند، رستورانی که بعدها به محل اشتغال تعدادی از آوارگان سوری تبدیل شد.
این روزها و با تعطیل شدن دولت آمریکا یاسین و دوستانش تصمیم گرفتند تا به کارمندان دولت فدرال غذای رایگان توزیع کنند.
آنها این کار را نوعی 'محبت ورزی' به هم نوع خود می دانند.
مجله 'ریدرز دایجست' با پوشش این اقدام، رستوران فلافل هاوس را به عنوان بهترین و انسانی ترین نقطه آمریکا معرفی کرد.
حساب توئیتر شبکه خبری 'سی ان ان' هم این حرکت انسانی آواره سوری را پوشش داد و تصویری از صف بستن کارمندان آمریکایی پشت رستوران یاسین را در صفحه خود قرار داد.
پیش از این ترامپ خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار میان آمریکا و مکزیک شده بود، اما دموکرات های کنگره آمریکا تنها با تخصیص 1.3 میلیارد دلار موافقت کردند.
همین امر باعث شد که قانون بودجه کوتاه مدت آمریکا در ضرب الاجل خود تصویب نشده و از یک ماه گذشته بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل شود.
تعطیلی دولت آمریکا سبب شده تا حدود 800 هزار کارمند بخش های وزارت امنیت داخلی، حمل و نقل و برخی دیگر از سازمان های دولتی این کشور به مرخصی اجباری بدون حقوق بروند.
خاورم*9469*1275

نظر شما