شناسهٔ خبر: 30746426 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نخستین نشست کمیته‌های اجرایی مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام برگزار شد

نخستین نشست کمیته‌های اجرایی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل معاونت پرورشی فرهنگی،  نخستین نشست کمیته‌های اجرایی ششمین مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام  در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی با حضور اعضای این کمیته ها برگزار شد.

در این نشست محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن عترت، نماز آموزش پرورش ، باقری معاون اداره قرآن،  صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی  شهرستان های استان تهران، پور معین مسئول ستاد اجرایی مسابقات حضور داشتند.

در ابتدای جلسه مسیب زاده گفت:پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام در سال 96 با وقفه ای بیست ساله برگزار شد و از همان زمان مقررشد این مسابقات دو سالانه برگزار شود و اتفاق بسیار  خوب برای این مسابقات تشکیل دبیر خانه دائمی مسابقات به وسیله وزیر آموزش و پرورش بود که خود وی نیز پیگیر موارد بود.

وی ادامه داد: شورای سایست گذاری این مسابقات  همزمان با سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم بزرگسالان در نوروز 96 تشکیل شد  و آخرین جلسه در هفته گذشته با مدیریت معاون پرورشی، آقای کاظمی برگزار شد که گزارشی از روند فعالیت تا کنون ارائه شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز افزود: این جلسه اولین جلسه ستاد اجرایی است. امسال بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری مسابقات همزمان با مسابقات بین المللی بزرگسالان  برگزار خواهد شد  و ما به دنبال کار مشترکی در اجرای این فعالیت بودیم. کار مشترک ما با اداره اوقاف به لحاط صرفه جویی در تمامی بخش ها و پرهیز از موازی کاری بوده است.

 

مسیب زاده با اشاره به برگزاری همزمان مسابقات دانش آموزان جهان اسلام و بزرگسالان افزود: در اصل امسال 5 مسابقه قرآنی کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد که علاوه بر موارد فوق مسابقات قرآن کریم طلاب علوم دینی، مسابقات بانوان و نابینایان نیز برگزار می شوند.
وی ادامه داد محل برگزاری همه مسابقه ها به جز طلاب علوم دینی که در قم برگزار می شود تهران خواهد بود و مسابقات دانش آموزان در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: محل برگزاری مسابقات مصلی حضرت امام خمینی است که طی روزهای 19 الی 26 فروردین سال 98 است که در روز پایانی متسابقین به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت .

در سال گذشته از هر کشور یک نماینده دخترو یک نماینده پسر داشتیم این امر باعث شده بود قدری سطح مسابقات به نظر برخی  کارشناسان کاهش داشته باشد امسال تغییر جدی در این امر ایجاد شد و ابتدا یک فراخوان برای کشور های اسلامی ارسال شده است و ممکن است از یک کشور بیش از یک نماینده حضور داشته باشد و در ابتدا اینها در آزمونی توسط داوران محک زده می شوند و نفرات برتر در سطح مسابقات به نیمه نهایی  راه پیدا می کنند
وی ادامه داد : امسال مسابقات دانش آموزان حاشیه ای بر مسابقات بزرگسالان نیست  بلکه خود به صورت مستقل برگزار می شود.

در ادامه این جلسه پور معین، مسئول اجرایی مسابقات قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام گفت: برای قرآن کار کردن اتفاقی نیست بلکه انتخابی است.و بر خود می بالیم که وقتمان صرف قرآن می شود.

وی افزود:سازمان اوقاف به بقیه نهاد ها و سازمان ها برای برگزاری مسابقات قرانی کمک می کند اما وقتی به آموزش و پرورش می رسد همدوش و همراه آموزش و پرورش پیش میرود و در بسیاری موارد از ما کمک می‌گیرد .

وی ادامه داد: البته آموزش و پرورش نیز به واسطه این تجمیع توانسته صرفه جویی خوبی در هزینه ها انجام بدهد که جای خوشحالی دارد.

پور معین گفت: مدارس به صورت مستقیم و غیر مستقیم باید در جریان این مسابقات قرار بگیرند و به دنبال استعداد یابی و ارتقای مسابقات هستیم.و بهتر است از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در این زمینه استفاده شود و در حاشیه مسابقات نمایشگاهی از دستاوردهای آموزش و پرورش داشته باشیم.

همچنین در ادامه صیدلو، مدیرکل آموزش و پروش شهرستان های استان تهران و هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی شهرشتان های استان تهران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما