شناسهٔ خبر: 30746178 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

سرپرست وزارت بهداشت از مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و خانه بهداشت اجاکسر مازندران بازدید کرد

سرپرست وزارت بهداشت از نحوه کارکرد نظام ارجاع، پزشکی خانواده، نسخه نویس و نسخه پیچ الکترونیک در مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و خانه بهداشت اجاکسر مازندران بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، در این بازدید، سامانه پرونده الکترونیک سلامت که در استان مازندران طراحی شده، خدمات بهورزان به بیماران، ارجاع بیمار به پزشک خانواده، نسخه نویسی و نسخه پیچ الکترونیک توسط سرپرست و معاونین بهداشت و درمان وزارت بهداشت بررسی شد. 

براساس این گزارش، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این خصوص گفت: سامانه پرونده الکترونیک سلامت و ارجاع الکترونیک کمک بسیاری به بهورزان و پزشکان خانواده می کند تا با دسترسی به اطلاعات بیماران، خدمات بهتر و با کیفیت تری را ارائه دهند.

 

دکتر محسن اعرابی افزود: یکی از خصوصیات این سامانه ها این است که با استانداردهای مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت طراحی شده و تمامی استانداردهای بسته های بهداشتی در آن رعایت شده است.

 

وی تصریح کرد: دکتر نمکی با دقت نحوه کارکرد پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع را بررسی و اعلام کرد که پرونده الکترونیک استان مازندران، ظرفیت های خوبی دارد و می تواند در ارائه خدمات، کمک زیادی کند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: با آموزش هایی که به پزشکان خانواده ارائه شده، سطح مهارت های آنها افزایش پیدا کرده و در این صورت بسیاری از خدمات توسط پزشک خانواده ارائه می شوند و خوشبختانه شاهد بودیم که فقط 4 درصد از بیماران مراجعه کننده به پزشک خانواده، به پزشک متخصص ارجاع شده اند. 

 

دکتر نمکی همچنین با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان فریدونکنار از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید و با پرسنل این بیمارستان، گفتگو کرد.

 

گفتنی است، اجاکسر مازندران جمعیتی بالغ بر 7300 نفر بوده و دو پزشک خانواده دارد و به دلیل نزدیکی با شهر بابلسر، آزمایشگاه این مرکز جامع سلامت نیز برای نمونه گیری فعال است

نظر شما