شناسهٔ خبر: 30741716 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرپرست تیم دوومیدانی بانوان دانشگاه آزاد

عزت باطنی: این تیم آینده را می‌سازد

قرار شده که در اسفندماه در تهران مسابقات آسیایی برگزار شود. تیم ملی هم در این مسابقات حضور فعال دارد که طبیعتا چهره‌های برتر آن به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارند. چهره‌هایی چون سپیده توکلی.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، خانم عزت باطنی، سرپرست تیم دوومیدانی دانشگاه آزاد اسلامی است که تجارب خوب و اطلاعات مفیدی از وضعیت دوومیدانی کشور دارد، برای اطلاع از شرایط این تیم با او تماس گرفتیم و دقایقی پیرامون درخشش دوومیدانی‌کاران باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی صحبت کردیم که ماحصل آن را در ادامه با هم می‌خوانیم.


 کمی در مورد تیم دانشگاه آزاد اسلامی صحبت کنیم. تیم شما چند بازیکن دارد و به چند گروه تقسیم می‌شوند؟

تیم اصلی ما از 23 بازیکن تشکیل شده که در سه تیم فعالیت می‌کنند. تیم‌های استقامت(نیمه‌ماراتن) دوومیدانی و دوی صحرانوردی سه تیمی هستند که زیر نظر ما فعالیت می‌کنند.

مسابقات شما در کدام سطح برگزار می‌شود؟ کشوری یا استانی؟

هم کشوری و هم استانی. البته با در نظر گرفتن اینکه تمام بازیکنان ما ملی‌پوش هستند، اعزام‌های بین‌المللی زیادی هم داریم. اعزام‌هایی که با لباس تیم ملی صورت می‌گیرد ولی اکثر اعضای تیم از دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رده‌های پایه خوبی هم دارید. درست است؟

بله در جوانان 15 ملی‌پوش داریم و در رده نوجوانان هم 5 تا 6 بازیکن در اردوی‌های تیم ملی حضور پیدا می‌کنند. تیم بسیار پربار و آینده‌داری ساختیم.

 هدف‌تان امسال قهرمانی بود یا تیم‌سازی؟

هردو. ما امسال قهرمانی مسابقات را هم کسب کردیم و کاپش را هم گرفتیم اما هدف اصلی‌مان تیم‌سازی بود. ما در بیست‌ودومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش بانوان، که با شرکت ۱۳۵ ورزشکار برگزار شده بود، قهرمان شدیم.

کدام تیم‌ها در لیگ شرکت کرده بودند؟

دانشگاه آزاد اسلامی، آسان پرداخت، غفاری تاکستان، سپاهان، نیروی هوایی، اردکان یزد، شهرداری بندرعباس، مقاومت همدان و جهش دامغان. تیم‌های خوبی هم بودند اما ما قهرمان شدیم. کلا امسال رای ما خوب بود. تیم را تقویت کردیم برای سال بعد و با جوان های‌مان خوب نتیجه گرفتیم.

 مسابقات پیش روی شما کدامند؟

قرار شده که در اسفندماه در تهران مسابقات آسیایی برگزار شود. تیم ملی هم در این مسابقات حضور فعال دارد که طبیعتا چهره‌های برتر آن به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارند. چهره‌هایی چون سپیده توکلی.

 فکر می‌کنید تیم بانوان چقدر جای پیشرفت داشته باشد؟

بسیار زیاد. ما تیم خیلی خوب و آینده‌داری داریم. باید روی این تیم کار کنیم و می‌دانیم بازی‌به‌بازی بچه‌های ما بهتر می‌شوند.

 

* نویسنده : هومن جعفری روزنامه‌نگار

نظر شما